درخت

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از کاشت ۵۶۰ اصله درخت در سطح این منطقه طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

آرش یگانی در گفتگو با کرج امروز؛ اظهار کرد: طی اوایل امسال اداره فضای سبز منطقه اقدام به کاشت درخت و گل و گیاه با گونه‌های گوناگون در بلوارها و دیگر نقاط عمومی به‌منظور ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی بانشاط در حاشیه معابر به‌صورت روزانه صورت گرفته است.

یگانی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری از فضای سبز و درختان مهم‌تر از کاشت آن‌ها محسوب می‌شود و حوزه فضای سبز این منطقه نیز با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته‌شده این اقدام را در تمامی سطح منطقه اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از گیاهان برای زیباسازی شهری و نیز کاهش آلودگی‌های هوا و آلودگی صوتی، افزود: علاوه بر این گیاهان موجب طراوت، سرزندگی شهر و کاهش آلودگی صوتی هستند و بافت گیاهی باعث ضعیف شدن امواج صوتی می‌شود، ازاین‌رو می‌توان از گیاهان برای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی نیز استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و شادابی و توسعه فضای سبز علاوه بر ایجاد چشم‌انداز زیبای بصری تأثیر به سزایی در تهویه هوا، مقابله با ریزگردها و حفظ محیط‌زیست انسانی و سلامت شهروندان دارد و انجام اقدامات لازم در جهت نگهداری، حفظ و توسعه پوشش گیاهی امری اجتناب‌ناپذیر و یک ضرورت است.

یگانی افزایش سرانه فضای سبز در فضاهای شهری که در آن از عناصر طبیعی استفاده‌شده است، جدا از فواید زیباشناختی، فیزیولوژیکی و بهداشتی می‌تواند مزایای اجتماعی دیگر نیز داشته باشند. خصوصاً درختان و گیاهان در فضاهای عمومی به یکپارچه‌سازی و تعادل بین افراد جامعه منجر شده و توسعه روابط اجتماعی را بهبود می‌بخشند.

مدیر منطقه ۹ کرج بابیان اینکه باید حفظ و حراست از درختان و فضای سبز و کاشت آن به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود، گفت: فرهنگ درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز یکی از اساسی‌ترین راه‌های توسعه شهرها است لذا وظیفه‌داریم که در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درختکاری بکوشیم و حراست از درختان و جلوگیری از نابودی آن‌ها وظایف شرعی و ملّی ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =