آتش

فعالیت‌ها و عملیات سه ماهه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در بهار ۱۴۰۱ را می‌توانید در نگاهی چند دقیقه‌ای از نظر بگذرانید.  

به گزارش کرج امروز، شاید وقتی نام سازمان آتش نشانی را می‌شنوید تنها چیزی که به ذهن شما متبادر شود، دلاوری‌ها و ایثار سرخ‌پوشان این سازمان باشد که به مصاف آتش می‌روند تا بلا دامان خانواده‌ای را نسوزاند.  

اما در کنار این جان‌فشانی آتش‌نشانان، مردان و بانوان دیگری هم هستند که خدمت را از زاویه دیگری به شهروندان ارائه می‌کنند.  

در این گزارش به خدمات عیان و نهان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج پرداخته ایم.  

طرحی که راهنمای مسیر ۱۰ ساله آتش‌نشانی کرج شد 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: طرح جامع پیشگیری آتش نشانی و خدمات آن توسط این سازمان تدوین شده که مسیر ما را تا ده سال آینده پیش‌بینی کرده است.  

مسئولان آتش نشانی کرج از عملکرد بهار ۱۴۰۱ می گویند / از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی

محمد جمشیدی گفت: اماکن تجاری، اداری، مسکونی و معابر پرخطر و... در این طرح ذکر و ظرفیت جذب نیرو با توجه به جمعیت بازنشستگان در آن پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: این برنامه تحقیقاتی برای اولین بار بین تمام سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی کل کشور تدوین و همه بایدها و نبایدها، کمبودها، الزامات این سازمان و خطرات و تهدیدات شهری در آن گنجانده شده است.  

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: درخصوص ارتقای معیشت پرسنل چندین مرتبه به سازمان شهرداری ها مراجعه کرده ایم و جلساتی داشتیم، مشکلات طرح شده و راهنمایی هایی را دریافت کردیم.  

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم تا حد توان و با کمک اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم حتی قسمت کوچکی از مشکلات آتش‌نشانان را برطرف کنیم.  

جمشیدی گفت: مقرر شد تا مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی نیز همکاری عمیقی با مجموعه ما داشته باشد و در مسیر تحقیقات تا برطرف شدن مشکلات ما را همراهی کند.  

وی افزود: تلاش ما بر این است سقف اضافه کار نیروهای عملیاتی را از ۱۲۰ ساعت به ۱۷۵ ساعت برسانیم.  

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: تلاش می‌کنیم با تصویب لایحه افزایش میزان اضافه‌کاری کارکنان نیروهای عملیاتی تا سقف ۱۷۵ ساعت، اعمال مبلغ تا دو میلیون تومان در فیش حقوق ماهیانه در قالب رفاهیات و افزایش پرداخت کمک هزینه غذا به مبلغ دو میلیون تومان از سوی اعضای شورای اسلامی، بخشی از دغدغه‌های نیروهای عملیاتی را حل کنیم.  

وقتی حادثه برابر سرخ‌پوشان کم می‌آورد 

معاون عملیات و امور ایستگاهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: طی سه ماه اول سال ۱۴۰۱ آتش‌نشانان کرج ۷۸۳ نفر را از دام حادثه نجات دادند.  

مسئولان آتش نشانی کرج از عملکرد بهار ۱۴۰۱ می گویند / از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی

جواد نریمانی گفت: در این مدت آتش‌نشانان به عملیات اطفای هزار و ۱۸۶ حریق و هزار و ۸۲۶ حادثه اعزام شده‌اند.  

وی افزود: حوادث کرج ۸۳ نفر مصدوم و متاسفانه ۱۸ نفر فوتی برجای گذاشته است.  

معاون عملیات و امور ایستگاهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: ۴۴۱ مورد استقرار نیز در مراسم مختلف از جمله اجتماعات، راهپیمایی‌ها و... انجام شده و ساعت عملیات نیروهای ما در فصل بهار امسال سه هزار و ۵۹۷ ساعت بوده است.  

وی افزود: در این مدت نیروهای این سازمان به‌منظور همراهی و افزایش ضریب نجات شهروندان سایر شهرها و کاهش خطر حادثه به ۷ مورد عملیات خارج از حوزه اعزام شده‌اند.  

نریمانی گفت: برگزاری کارگروه تخصصی آتش نشانی از دیگر اقدامات این معاونت با همراهی رئیس سازمان بوده است.  

وی افزود: بررسی مشخصات فنی ملزومات، کمبودها و ارزیابی داشته‌های این سازمان از وظایف کارگروه مذکور است.  

هشدار ناایمن بودن ۶۹ سازه تنها در سه ماه 

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: طی فصل بهار امسال ۶۹ مورد اخطار به دلیل ناایمن بودن صادر شده است.  

مسئولان آتش نشانی کرج از عملکرد بهار ۱۴۰۱ می گویند / از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی

جواد محمدی گفت: ۱۵۸ جواز صادر شده است و ۴۲۴ مراجعه برای صدور پروانه پایان کار داشته ایم.  

وی افزود: دو هزار و ۳۰۰ نفر ساعت کارشناس برای رصد ایمنی سازه‌ها اعزام و ساعت کارشناسی حدود هفت هزار و ۸۴۵ ساعت برآورد شده است.  

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: این اعزام شامل کارشناسی ایمنی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و اصناف می‌شود.  

وی افزود: خدمات مشاوره ایمنی این سازمان رایگان و در مدت سه ماهه اول سال جاری ۸۰ مورد خدمات مشاوره به شهروندان ارائه شده است.  

محمدی گفت: این معاونت محل مراجعه شهروندان و استعلام ادارات برای گواهی عمدی یا غیرعمدی بودن حوادث و گواهی حریق است و براین اساس تاکنون ۶۴ مورد کارشناسی انجام شده.  

۹ هزار ساعت آموزش، از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی 

معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه  انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: در فصل بهار امسال ۴۳ دوره آموزشی برون سازمانی طی ۵ هزار و ۱۶۰ ساعت برای ۱۷۲ نفر و ۱۱ دوره درون سازمانی طی سه هزار و ۳۵۲ ساعت برای ۲۸۷ از کارکنان برگزار شده است.  

مسئولان آتش نشانی کرج از عملکرد بهار ۱۴۰۱ می گویند / از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی

حسن خدابین گفت: آموزش‌های برون سازمانی به‌منظور افزایش آگاهی شهروندان در مقابل با حوادث و آموزش‌های درون سازمانی برای افزایش توانمندی و به‌روزرسانی اطلاعاتی کارکنان ارائه می‌شود همچنین برنامه آموزشی ۱۴۰۱ پیش‌بینی به‌طور کامل پیش‌بینی شده است.  

وی افزود: امور بیمه پرسنلی ۳۳۸ سرباز امریه آتش‌نشانی ۸ کلانشهر در این سازمان انجام می‌شود.  

معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه  انسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: پیش‌بینی بودجه و اعتبارات سازمان براساس نیازهایی موجود توسط این معاونت انجام می‌شود.  

وی افزود: از نظر علمی برای برگزاری دوره‌های فرماندهی کمبودی نداریم اما باتوجه به کمبود امکانات در فضای آموزش، این دوره را در تهران برگزار می‌کنیم.  

خدابین گفت: دوره‌های آمادگی جسمانی برای نیروهای عملیاتی برگزار شده و به‌همه ادارات نیز برای برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در زمینه پیشگیری از حوادث نامه زده‌ایم و مورد استقبال برخی از آن‌ها قرار گرفت.  

وی افزود: برنامه ریزی و امور انفورماتیک ۳۲ ایستگاه آتش‌نشانی کرج به عهده‌ این معاونت است که شامل خدمات کامپیوتری، خدمات رادیویی، بخش فنی سامانه ۱۲۵ و... از جمله آن است.  

درآمد اسیر کمبودها نشد/ بدهکاران تسویه کنند 

معاون مالی و اقتصادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۹۲۳ میلیون درآمد داشته‌ایم که در مقایسه با سال گذشته با ۱۴۱ درصد یا یک و نیم برابر افزایش مواجه بوده است.  

مسئولان آتش نشانی کرج از عملکرد بهار ۱۴۰۱ می گویند / از پیشگیری حوادث تا توانمندسازی

مهدی علادین گفت: از برخی ادارات مانند آموزش و پرورش مطالباتی داشتیم که بخشی از آن پرداخت شده است.  

وی افزود: از هیئت فوتبال استان البرز به‌دلیل استقرار تیم‌های عملیاتی در برخی مسابقات حدود پنجاه میلیون تومان طلب داریم که هنوز دریافت نشده است.  

معاون مالی و اقتصادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: بودجه سال گذشته سازمان ۳۶ میلیارد تومان بود اما ۴۱۰ میلیارد تومان برای بودجه امسال سازمان پیشنهاد دادیم که حدود ۵۵ میلیارد تومان آن توسط شورای اسلامی شهر مصوب شد.  

وی افزود: کارگروه پشتیبانی برای تعمیر ماشین آلات سازمان به‌منظور صرفه جویی در هزینه‌ها تشکیل که طی آن از توانمدی کارکنان به جای هزینه کردن برای بخش خصوصی استفاده می‌شود.  

امید است به مدد مدیریت ششم شهر کرج و تصویب لایحه ارتقای معیشت کارکنان عملیاتی آتش‌نشانی این شهر، بارقه منوری از امید پیش روی سرخ پوشان فداکار شهرمان قرار بگیرد.  

گزارشی از دانیال خلج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =