عکس (ترجمه)

تعهد به کاهش آلاینده‌ها اخیراً افزایش یافته است چرا که شهرها، سرمایه‌گذاران، مشاغل و مؤسسات آموزشی قصد خود را برای کمک به ایجاد آینده ای پایدارتر نشان می‌دهند. این جاه طلبی مشترک که توسط کمپین مسابقه تا صفر سازمان ملل تقویت شده است، نشان می دهد که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، تعهد به کاهش آلاینده‌ها اخیراً افزایش یافته است چرا که شهرها، سرمایه‌گذاران، مشاغل و مؤسسات آموزشی قصد خود را برای کمک به ایجاد آینده ای پایدارتر نشان می‌دهند. این جاه طلبی مشترک که توسط کمپین مسابقه تا صفر سازمان ملل تقویت شده است، نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. اما ما بیشتر نیاز داریم. امسال باید صحبت ها را به برنامه های عملیاتی ملموس تبدیل کنیم و شروع کنیم.

ساختمان‌ها مسئول نزدیک به ۴۰٪ از انتشار کربن جهانی هستند. با این حال، گزارش JLL's Decarbonizing the Built Environment نشان داد که تنها ۱۸٪ از سازمان‌ها برنامه ای برای کربن زدایی سبد املاک و مستغلات خود دارند. ساختمان‌ها نیاز است که مطابق با اصول اقتصاد چرخه‌ای و شهر هوشمند ساخته شوند.

شرکت‌ها به یک نقشه راه نیاز دارند تا ساختمان‌های خود را جهت کاهش آلایندگی به صفر برسانند. مجمع جهانی اقتصاد ۵ حوزه اصلی را برای هدایت مدیران شهری و همچنین تشویق سرمایه‌گذاران ایجاد نموده است. این اصول می‌توانند کاهش معناداری در میزان تولید سالانه کربن شهرها ایجاد نمایند.

۱. اتخاذ رویکرد داده محور

یکی از اولین گام‌ها این است که بدانید دقیقاً چه چیزی باید مورد توجه قرار گیرد. داده‌ها می‌توانند به شما نشان دهند که میزان آلایندگی ساختمانهای شهری دقیقا به چه میزان است. سپس میتوان از این داده‌ها به منظور ایجاد راهکارهایی جهت کاهش آلاینده ها بهره برد.

۲. تعیین اهداف

مقیاس چالش پیش روی ما در دهه های آینده دقیق نیست. مهم است که شرکت ها یک هدف را برای دستیابی به کربن خالص صفر به عنوان بخشی از استراتژی بلندمدت خود تعیین کنند. این اهداف باید حداکثر تا سال ۲۰۵۰ باشد، اگرچه می‌بینیم که بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها زودتر به این هدف می‌پردازند. تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد اهداف موقتی را برای کاهش حداقل ۵۰ درصد از این انتشارات تا سال ۲۰۳۰ توصیه می کنند.

۳. مقابله با کربن به کار رفته در مواد

کسب‌وکارها باید کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای تمام پیشرفت‌های جدید و بازسازی‌های عمده در خط تولید به حداکثر برسانند تا از انتشار کربن تا سال هدف نهایی خود اطمینان حاصل کنند.

اندازه گیری و ثبت انتشار کربن مرتبط با مواد و فرآیندهای ساخت و ساز برای پیشرفت های جدید و بازسازی‌های اساسی ضروری است. شورای جهانی ساختمان سبز تخمین می زند که ساخت و سازهای جدید مسوول نیمی از کل ردپای کربن تا سال ۲۰۵۰ هستند. کاهش این میزان از طریق اقداماتی مانند مصالح کم کربن، ساخت و ساز مدولار و اجرای رویکرد اقتصاد چرخه‌ای می‌تواند انجام شود.

۴. تمرکز بر انرژی پاک

کاهش مصرف انرژی ساختمان ها برای آینده صفر خالص امری اساسی است. این بدان معناست که کسب‌وکارها باید بهینه‌سازی انرژی را هم در دارایی‌های موجود و هم در توسعه‌های جدید هدایت کنند. آنها همچنین باید عرضه انرژی تجدیدپذیر در محل را به حداکثر برسانند و اطمینان حاصل کنند که تمام انرژی خارج از سایت در صورت وجود از منابع تجدیدپذیر تهیه می شود.

۵. همکاری گسترده

رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ تقریباً در هر مرحله نیاز به کار گروهی دارد. کسب‌وکارها همچنین باید برای شناسایی بهتر فرصت‌ها و تقسیم عادلانه هزینه‌ها و مزایای مداخلات، مشارکت‌های بیشتری را توسعه دهند.

هیچ زمانی برای هدر دادن وجود ندارد. سرمایه گذاران حوزه شهری باید در برابر تعهداتی که جسورانه پذیرفته‌اند عمل کنند. با چارچوب ۵ اصل سبز، بر سر این که چگونه می‌توانیم به صفر خالص برسیم بحثی نیست، بلکه چگونه می‌توانیم خود را برای رسیدن سریع‌تر به آن به تکاپو بیاندازیم.

ترجمه: محسن راعی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =