علیرضا رحیمی

عضو شورای شهر کرج گفت: پاکرود یک پروژه چند میلیاردی نیست بلکه چند هزار میلیاردی است که با رویه ای که مدیریت شهری پیش گرفته نمی‌شود به آن امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در جلسه هم اندیشی و پیگیری پروژه پاکرود که با حضور حسین مهاجری و مجتبی حاج قاسمی از اعضای شورای شهر کرج و مسئولان مربوطه برگزار شد، عنوان کرد: پروژه پاکرود حرکت خوبی ندارد و این غفلت در بازدیدی که اوخر مردادماه امسال انجام گرفت به خوبی مشخص بود. 

وی با بیان اینکه روندِ پیشرفت پروژه پاکرود به درستی طی نمی شود، اظهار داشت: پروژه پاکرود بسیار بی نظم و بدون نقشه در حال اجراست و به رغم جلسات متعددی که برگزار شده پیشرفت قابل توجه ای به چشم نمی خورد. 


این عضو شورا با انتقاد از  بی توجهی سازمان سیما منظر به این پروژه  گفت: پروژه پاکرود یک پروژه زیست محیطی با پیوستِ عمرانی است که می تواند به عنوان یک اثرِ فاخر به نماد شهر کرج تبدیل شود. 

رحیمی عنوان کرد: پروژه پاکرود ضمن اثرات مهم اجتماعی، به لحاظ اقتصادی هم می تواند برای مجموعه مدیریت شهری مهم باشد. 

وی با اشاره به بی برنامه بودن مدیران در اجرای پروژه پاکرود گفت: زیانِ این بی توجهی و بی برنامگی قابل اندازه گیری نیست. پاکرود یک پروژه چند میلیاردی نیست بلکه چند هزار میلیاردی است که با رویه ای که مدیریت شهری پیش گرفته نمی‌شود به آن امیدوار بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: با غفلت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری پروژه پارکرود در حد اجرای یک سنگ فرش و نصبِ چند نیمکت باقی خواهد ماند. 

رحیمی در ادامه با اشاره به دلایل کُند شدن روند عمرانی پروژه خاطرنشان کرد: از روز اول بارها تذکر دادیم که یک طرح منسجم و مصوب به همراه یک مشاور پروژه ی امین، قوی و آشنا به موضوعات مورد نیاز برای این پروژه انتخاب کنید اما مورد توجه دوستان قرار نگرفت. 

رحیمی اضافه کرد: عدم پرداخت به موقعِ حق مشاورِ آب طرح، عدم تمرکز روی اجرای طرح، عدم مدیریت واحد در پروژه و افزایش چشمگیر قراردادِ طرح به دلیل تعلل مدیریت شهری در انعقاد قرارداد با پیمانکار از دیگر موضوعاتی است که به این پروژه آسیب می زند.

عضو شورا در ادامه بر ضرورت انتخاب مدیر و مشاور قوی تاکید کرد و گفت: پرداخت حق مشاور، لایحه افزایش اعتبار و اصلاح بودجه و تملکات طرح پارکرود باید به فوریت پیگیری شود.

به گفته رحیمی؛ پروژه پاکرود به طول ۳ هزارو پانصد متر از آبگیر بیلقان تا پل حامی است که با احتساب دو طرف حاشیه ی رودخانه کرج در حدود ۷ کیلومتر است که فعلا ۲ کیلومتر آن آزادسازی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: باید از زحمات و پیگیری‌های حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رییس محترم قوه قضاییه، فاضلی هریکندی رییس کل محترم دادگستری استان البرز و مهدی عسگری نماینده محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی حاشیه رودخانه کرج قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =