• ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
  • کد خبر: 81762
11

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج گفت: بیش از دو هزار و ۶۰۰ اصله درخت در معابر و بلوارها باهدف ایجاد فرم مناسب، فراهم آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه، فرم دهی شدند.

عباس کمالی روستا در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز، از اقدامات ویژه حفاظت از فضای سبز شهر در فصل پاییز خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراحل رشد گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت و نگهداری آن‌ها انجام می‌گیرد که رشد بهینه و سلامتی گیاهان را در فصل بعد تضمین می‌کند.

کمالی روستا، وجین علف‌های هرز و مرتب‌سازی باغچه‌های سطح منطقه در جنگل‌های محمودآباد، پارک الغدیر، پارک آزادی و کلیه عرصه‌های فضای سبز در مساحتی بالغ‌بر ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع، اصلاح سیستم روشنایی سطح پارک‌ها، آبیاری تانکری معابر، عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های درخت ها و درخچه ها و ... را از فعالیت‌های به زارعی در فصل پاییز برشمرد. 

وی افزود: در تلاشیم تا با اهمیت بیش‌ازپیش به فضای سبز در محیط شهری که بی‌شک یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهری است، به جذب دی‌اکسید کربن و سایر گازهای سمی و تولید اکسیژن، تعدیل و بهبود شرایط آب و هوایی شهر، کاهش آلودگی صوتی، بهبود روحیه مردم، زیباسازی منظر، جلوگیری و کاهش خطرات زیست‌محیطی کمک نماییم.

 این مسئول توسعه‌ عرصه‌های فضاهای سبز در شهرها را از یک‌سو موجب بهبود وضعیت زیست‌محیطی و از سوی دیگر ایجاد شرایط مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان دانست و از شهروندان خواست تا با کمک به حفظ و نگهداری از این عرصه‌ها، سبزبانان پرتلاش را یاری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =