• ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
  • کد خبر: 81857
ترجمه

همتای دیجیتال شهرها از برنامه ریزی شهری گرفته تا بهینه سازی کاربری زمین، قدرت اداره شهر را به شیوه ای موثر بهبود می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، رشد سریع اینترنت اشیا (IoT)، به دلیل مقرون به صرفه بودن و سهولت استفاده، شاهد پیاده سازی و به‌کارگیری همتای دیجیتال شهرها خواهیم بود. همتای دیجیتال شهرها از برنامه ریزی شهری گرفته تا بهینه سازی کاربری زمین، قدرت اداره شهر را به شیوه ای موثر بهبود می‌بخشد. دوقلوهای دیجیتال امکان شبیه‌سازی برنامه‌ها را قبل از اجرای آنها فراهم می‌کنند و مشکلات را قبل از اینکه به واقعیت تبدیل شوند، آشکار می‌کنند. جنبه های معماری که می توانند از طریق ابزارهای دیجیتال برنامه ریزی و تحلیل شوند عبارتند از: مسکن، آنتن شبکه های بی سیم، پنل های خورشیدی و حمل و نقل عمومی.

همتای دیجیتال شهر مدلی از برنامه ریزی و ساخت و ساز شهری برای توسعه پایدار آینده است. این مدل به طور موثری نوآوری ها در فناوری دیجیتال را با مکانیسم های عملیاتی شهری ترکیب می‌کند و مسیری امکان‌پذیر برای ارتقاء شهری فراهم می‌سازد. همتای دیجیتال شهر از طریق نقشه برداری دقیق، ادغام مجازی-واقعی و بازخورد هوشمند شهرهای فیزیکی و دیجیتال، فعالیت های شهری ایمن‌تر، کارآمدتر و خدمات روزمره راحت تر و فراگیرتر را ترویج و همچنین به ایجاد محیط‌های کم کربن و پایدار کمک می‌کند. با این حال، توسعه همتای دیجیتال شهر هنوز در مرحله اولیه است. مدیران شهری با چالش‌های زیادی مانند تفاهم بر سر مفهوم شهر، فناوری نابالغ و مدل‌های تجاری نامشخص مواجه هستند.

اگرچه سنگاپور در میان کشورهای با فناوری پیشرفته در جهان است، توماس پراموتهام، مدیر عامل Esri سنگاپور معتقد است که ایجاد یک دوقلو دیجیتال برای هر شهری که سفر تحول دیجیتال را آغاز می‌کند بسیار مهم است. به گفته پراموتهام، «تنها با وجود یک دوقلوی دیجیتال، سازمان‌های دولتی می‌توانند به طور مؤثر آنچه را که می‌توان با داده‌ها انجام داد و بهبود زندگی شهروندان، ایجاد فرصت‌های اقتصادی و احیای یک جامعه نزدیک‌تر را تحلیل کرد». این مفهوم هنوز برای بسیاری از کشورها جدید است، اما پیش‌بینی می‌شود ظرف پنج تا ده سال آینده به جریان اصلی تبدیل شود.

ترجمه: محسن راعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =