فاطمعه منعمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: کتاب‌خوان کردن جامعه نیاز به سرمایه‌ گذاری دارد و هرگونه هزینه کردن در این خصوص سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فاطمه منعمی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ضمن بیان اینکه سیاستگذاری برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه موجب مصون سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید این مهم را از سنین کودکی در فرزندان نهادینه کنیم که در این زمینه می‌توان از ظرفیت مادران استفاده کرد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: چند سالی است فرهنگ هدیه دادن کتاب در جامعه کمرنگ شده که باید با ریشه ‌یابی دلایل این روند برای نهادینه ‌کردن فرهنگ هدیه دادن کتاب با هدف ترویج دانایی برنامه‌ریزی شود.

منعمی ازجمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را فاصله گرفتن از فضای مجازی، حضور فعالان عرصه کتاب در گروه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، ورزشی و ...، استفاده از ظرفیت خیرین و همکاری دستگاه های ذیربط و استفاده از ظرفیت  کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

وی خواستار اهتمام جدی مدیریت شهری و دستگاه های ذیربط برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی شد و بیان کرد: مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط در امر توسعه کتابخوانی در جامعه موثر است و باید از ظرفیت‌ برای افزایش مشارکت مردمی در این حوزه بهره‌مند شد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سه کتابخانه متعلق به شهرداری تاکید کرد: امکان دسترسی عمومی به کتاب به ‌منظور نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، یکی از اولویت‌های شهرداری قرار بگیرد و این مهم نسبت به جمعیت محلات افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =