یساولی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری کرج گفت: سرد بودن لوله بخاری نشان دهنده عدم خروج گازمونوکسید کربن است.

محمد یساولی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان این که باتوجه به رسیدن فصل پاییز و زمستان به طبع شهروندان از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند و عدم رعایت نکات ایمنی باعث بروز حوادث دلخراش و مسمومیت خواهد شد، گفت: شهروندان باید در صورت استفاده از بخاری یا وسایل گازسوز حتما از داغ بودن لوله آن اطمینان پیدا کنند زیرا سرد بودن لوله، نشان دهنده عدم خروج مناسب گاز مونوکسید کربن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه شهروندان باید حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل دار استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده از این وسایل این مزیت را دارد که اگر شعله بخاری خاموش شود، جریان گاز را قطع می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود شهروندان از سه راهی برای به کارگیری چند وسیله گازسوز استفاده نکنند و لوله‌های بخاری را داخل سطل آب قرار ندهند زیرا گاز در آب حل نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج همچنین ضمن تاکید به این موضوع که نباید در حمام از وسایل گازسوز استفاده شود، اظهار داشت: این اقدام خطرات گازگرفتگی را درپی خواهد داشت.

یساولی افزود: اگر علائمی مانند سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی و احساس تلخی در انتهای گلو در شهروندان ایجاد شد، می‌تواند نشان از مسمومیت باشد بنابراین از عدم نشتی گاز مطمئن شده و فردی که دارای علائم است باید فورا به بیمارستان منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =