• ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 82518
دکه

مسئول امور کیوسک‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از فعالیت ۳۲۵ دکه مطبوعاتی در سطح شهر خبر داد و گفت: تمام دکه‌های شهر کرج در نقشه GIS جانمایی شده‌اند.

 کیومرث صالحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۵ دکه مطبوعاتی مجوزدار در سطح شهر فعالیت دارند، اظهار داشت: از عمر فعالیت اغلب این دکه‌ها بیش از سه دهه می‌گذرد و به واسطه افزایش جمعیت و برخی مسائل، طی سال‌های گذشته شاهد تغییراتی در کارکرد اصلی آن‌ها هستیم.

این مسئول ادامه داد: هرچند دکه‌های مطبوعاتی با هدف عرضه نشریات و روزنامه‌ها در مناطق مختلف شهر جانمایی شده‌اند ولی با گذشت زمان و کم رنگ شدن گرایش مردم به رسانه‌های مکتوب و دسترسی عموم مردم به فضای مجازی، حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و امروز شاهد فروش تنقلات، چای و غیره در اغلب این کیوسک‌ها هستیم.

صالحی با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری به عنوان متولی این دکه‌ها با تغییر ماهیت فعالیت آن‌ها مخالف است، توضیح داد: ولی به واسطه اینکه صاحبان این دکه‌ها هم باید برای گذران زندگی درآمدزایی داشته باشند، امکان برخورد مقتضی با بهره برداران وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام دکه‌های کرج در نقشه GIS جانمایی شده، افزود: قرار بود برخی از دکه‌هایی که در مناطق پرترافیک شهر قرار دارند جابه جا و به مکان‌های دیگری انتقال داده شوند ولی با توجه به اینکه بین معابر درجه یک و دو از لحاظ درآمدزایی تناسبی وجود ندارد هنوز سازوکاری برای اجرای این طرح فراهم نشده است.

صالحی با تأکید بر تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی دکه‌ها توضیح داد: در این کمیته مواردی مثل تغییر نام، تغییر کاربری، تعیین اجاره بها و... بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری توسط اعضا صورت می‌گیرد.

مسئول امور کیوسک‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با اشاره به پیگیری جدی برای برخورد با دکه‌های غیرمجاز افزود: شهرداری کرج طی سال‌های گذشته در این خصوص به خوبی عمل کرده و در حال حاضر تنها ۱۲ دکه غیرمجاز درسطح شهر فعال است.

وی در پاسخ به اینکه نحوه صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان دکه‌های جدید به چه شکل است، گفت: بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۰، واگذاری هرگونه دکه جدید در سطح شهر ممنوع است و بنابراین طی این سال‌ها هیچ دکه جدیدی به شهر اضافه نشده است.

منتشر شده در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =