• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر: 83322
عباس سعیدی کیا

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی از نماهای شهری با هدف ترویج معماری ایرانی- اسلامی و ساماندهی سیما و منظر شهری خبر داد.

عباس سعیدی کیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اهمیت نماهای شهری در بحث هویت شهری اظهار کرد: تأمین نشاط و سرزندگی شهری یکی از اهداف مدیریت شهری است که بخشی از آن از طریق طراحی نماهای شهری محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی نماهای شهری نقشی اساسی در توسعه یکپارچه شهرهای امروزی دارد، افزود: باید بپذیریم این نماها انعکاس دهنده بخشی از هویت تاریخی، اقلیمی، فرهنگی، مذهبی و شهرها هستند و در شکل‌گیری شخصیت شهروندان و ایجاد حس آرامش یا آشفتگی روحی در آنها تاثیر به سزایی دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ابراز کرد: این معاونت با هدف ایجاد بستر مناسب جهت جلب مشارکت شهروندان در ساماندهی نماهای شهری و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی از نماهای شهری کرده است.

سعیدی کیا تاکید کرد: بدون شک مشارکت حداکثری شهروندان، معماران و عکاسان در این مسابقه نقش بسزایی در ارتقای کیفیت فضاهای شهری کرج خواهد داشت.

این مسئول افزود: به زودی اطلاع رسانی لازم در خصوص نحوه و زمان ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه، از طریق پایگاه خبری شهرداری کرج صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات کمیته نما هم اضافه کرد:  با هدف ارتقای بصری و هویت بخشی به سیمای شهری، در این جلسات از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دعوت می‌شود تا با استفاده از توان، تخصص و تجربه آن‌ها بتوانیم وضعیت نماهای ساختمانی شهر را ارتقا دهیم و معماری ایرانی- اسلامی را با توجه به مختصات بومی شهر رواج دهیم.

منتشر شده در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =