طرح تفضیلی شهرسازی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از ارسال طرح تفصیلی آتی شهر به شورا طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در اولین جلسه کارگروه تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج که با حضور حسین مهاجری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری و علی ذبیحی خزانه دار شورای شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: طرح تفصیلی‌ای که در حال حاضر ملاک عمل شهرداری کرج است در سال ۸۸ تصویب شده و هرچند برخی ضابطه‌ها و مباحث آن در سال ۹۱ اصلاح شد ولی پاسخگوی مقتضیات به روز شهر و شهروندان نبود لذا تهیه طرح تفصیلی آتی به فوریت در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهروندان سال‌ها است در انتظار تعیین تکلیف طرح تفصیلی آتی کرج هستند، بیان کرد: مستندات اولیه در خصوص این طرح توسط سه مشاور که در این زمینه با شهرداری همکاری دارند ارائه شده و بنا است در کارگروهی که ۵ عضو محترم شورای شهر، کارشناسان حوزه شهرسازی، مدیران و صاحب نظران  دست اندرکارانی که در طول سال‌های گذشته در فرایند کار شهرسازی و تدوین ضوابط طرح تجربه مشارکت داشته اند حضور دارند، جزئیات با دقت بیشتری بررسی تا در اسرع وقت این مساله تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: بعد از اینکه شهرداری طرح را به شورا ارائه داد، جزئیات و همه جوانب آن در شورای محترم شهر تصویب و در ادامه برای طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارسال خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در ادامه اضافه کرد: توجه به خواست شهروندان، رفع نواقص طرح قبلی، بهینه سازی سیما و منظر شهری، تطابق کاربری‌ها با نیازهای شهر، بهبود رفت و آمد، وضعیت بافت‌های فرسوده و شریان‌های اصلی شهر از جمله مواردی است که در طرح تفصیلی جدید به آن پرداخته شده است.

گفتی است در پایان این جلسه مقرر شد تا بررسی نهایی طرح و ارسال آن به شورای شهر، هر هفته جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه برگزار تا روند پیش رو تسریع شود.

بررسی نهایی طرح تفصیلی کرج و ضرورت ارسال آن به شورای شهر

بررسی نهایی طرح تفصیلی کرج و ضرورت ارسال آن به شورای شهر

منتشر شده در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =