طرح تفضیلی

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: برای طرح تفصیلی آتی کرج ۱۳ گام پیش‌بینی شده و در حال حاضر تدوین گام ۱۱ و ۱۲ آن به طور همزمان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس سعیدی کیا در جلسه کارگروه تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج که با حضور حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و علی ذبیحی خزانه دار شورای شهر کرج، عمار ایزدیار نایب رئیس، سید مرتضی اعتصامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی، مسعود محمدی رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج و سایر مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهر به عنوان کالبدی زنده مدام در حال تغییر است، اظهار کرد: طرح تفصیلی آتی کرج به عنوان نقشه راه و سندی فرادستی از اهمیت استراتژیک برخوردار است به همین دلیل تدوین هر یک از مراحل آن به وسواس، دقت نظر و برگزاری جلسات مستمر کارشناسی نیاز دارد.

این مسئول اضافه کرد: برای طرح تفصیلی آتی کرج ۱۳ گام پیش‌بینی شده و در حال حاضر تدوین گام ۱۱ و ۱۲ آن به طور همزمان در حال انجام است.

وی توضیح داد: در تهیه این طرح تلاش شده تمام مقتضیات به روز شهر و نیاز شهروندان مد نظر قرار بگیرد چون فرصتی برای عقبگرد نداریم و باید همگام با توسعه شهر پیش برویم.

سعیدی کیا با تأکید بر ضرورت اجرایی بودن طرح تفصیلی آتی کرج گفت: در کنار رفع نواقص طرح قبلی، بر اجرایی بودن طرح جدید تمرکز ویژه‌ای شده چون طرحی که بندها، ضوابط و مقرراتش روی کاغذ خلاصه شود، اثرگذار نخواهد بود.

وی توضیح داد: توجه به شاخص‌های توسعه فضای سبز، دستیابی به درآمدهای پایدار، تراکم و کاربری‌ها، وضعیت معابر و راه‌های ارتباطی، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، شبکه حمل و نقل درون شهری، ارتقای سرانه‌ها و... از مواردی است که در روند تهیه طرح جدید باید با جزئیات زیادی به آن‌ها پرداخته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تأکید استاندار البرز و اراده مجموعه مدیریت شهری در تسریع روند تهیه و تصویب مراحل این طرح بوده، افزود: بنابراین طرح پیشنهادی به سرعت به شورا ارائه و بعد از اینکه جزئیات و همه جوانب آن در شورای شهر تصویب شد، در ادامه برای طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارسال می‌شود.

وی در پایان گفت: تمام تلاش شهرداری این است که طرح تفصیلی آتی کرج در نیمه اول امسال جهت بررسی به شورای شهر ارسال شود.

تلاش برای ارسال طرح تفصیلی آتی کرج در نیمه اول امسال

تلاش برای ارسال طرح تفصیلی آتی کرج در نیمه اول امسال

منتشر شده در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =