اعتصامی

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: تاخیر در تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی هزینه های جبران ناپذیری روی دست کلانشهر کرج گذاشته است.

سید مرتضی اعتصامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این خبر اظهار داشت: طرح تفصیلی هر چند سال باید بازنگری شود ومقدمات و تشریفات قانونی آن به نحوی است که باید شهرداری آن را تنظیم و به تصویب شورای شهر، کمیسیون ماده پنج و در شورای برنامه ریزی استان و سپس به تائید شورای عالی معماری و شهرسازی برساند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: طرح تفصیلی در واقع برنامه توسعه اتی شهر است و یک سری الزامات زیست محیطی، شهرسازی معماری، حمل و نقلی و... آن در این طرح گنجانده شده است.

اعتصامی بیان کرد: در ادوار گذشته به جهت عدم بررسی به موقع طرح تفصیلی توسط مشاور طرح بازه زمانی این طرح طولانی شده که مشکلاتی در پی داشته است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات عدم تمکین مردم به الزامات طرح تفصیلی بوده ضمن آنکه در بخش های مختلف دارای مغایرت است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : مشکلات ناشی از انجام درست طرح تفصیلی کنونی و عدم بازنگری بموقع طرح سبب شد تا بخشی از پهنه فضای سبز کرج طبق برنامه محقق نشود.

وی افزود: اگر طرح تفصیلی کرج به موقع تهیه و تصویب می شد اکنون ۲ هزارو ۳۸۰ هکتار فضای سبز در این کلانشهر داشتیم که ۱۲۱ هکتار آن تبدیل به فضای سبز نشده است.

اعتصامی خاطرنشان کرد: اکنون بخشی از اراضی با کاربری فضای سبز کرج به مسکونی تبدیل شده است که از آثار عدم تصویب طرح تفصیلی به شمار می رود.

وی به اختلافات بین شهرداری کرج و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص برخی املاک در اطراف امامزاده محمد(ع) کرج اشاره کرد و افزود: اگر این اراضی آزاد سازی شود با تعریض مسیرهای منتهی به این امامزاده ترافیک کاهش می‌یابد.

به گفته رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر کرج بنا به علل مختلف کارشناسی طبق بررسی های رسمی حدود چندین سال است که به تاخیر افتاده است.

منتشر شده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =