بازدید از بزرگراه شمالی به همراه شهردار و عضو شورا (مهاجری)20 آبان 1402

طبق وعده شهردار کرج، پروژه بزرگراه شمالی که کلنگ احداث آن حدود ۱۰ سال پیش به زمین خورده بود تا پایان امسال تکمیل شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مهرداد کیانی در جلسه ای که صبح امروز با حضور دادستان البرز در سالن جلسات شهرداری کرج تشکیل شده بود، گفت: هم اکنون هفت کیلومتر از این پروژه افتتاح شده و به شهروندان قول می دهیم که تا پایان سال تمام بزرگراه را به مرحله بهره برداری برسانیم. کیانی با اذعان بر اینکه ساخت پروژه ای به بزرگی بزرگراه شمالی با هزینه های امروز حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای شهر رقم می خورد، اذعان کرد: با تلاش مدیریت شهری در دوره ششم، تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث این بزرگراه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای احداث مسیر باقی مانده نیز مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم را دولت تعهد کرده.

به گفته شهردار کرج، مدیریت شهری در دوره ششم به سمتی پیش رفته که آثار و برکات خدمات آن برای مردم محسوس شده است، تاکید کرد: تصور بنده از این فضای مثبت و تغییرات موثری که ایجاد شده این است که همکارانم با اخلاص و سلامت و با رویکرد جهاد در راه خدا خدمتگزاری کرده و این امر را جزو افتخارات خود و مجموعه بر می شماریم.

این مسئول، بخش دیگری از گام های مثبت شهرداری کرج در دوره حاضر را افزایش حدود پنج برابری بودجه این دستگاه ظرف دو سال گذشته ارزیابی کرد و ادامه داد: بودجه شهرداری کلانشهر کرج از رقم چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسیده است. این در حالی است که بسیاری از پروژه های به زمین مانده از ۱۰ یا ۲۰ سال پیش امروز توسط مدیریت شهری در حال تکمیل و رساندن به مرحله افتتاح و بهره برداری است.

کیانی، از پروژه قطار شهری کرج به عنوان یکی از این نمونه ها یاد کرد و افزود: مردم ۲۰ سال چشم انتظار ساخت و راه اندازی مترو بودند اما این پروژه سالها راکد مانده بود. در دوره ششم به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، تاکنون حدود پنج کیلومتر افتتاح شده و هفت کیلومتر باقی مانده در ماه های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی، از اتصال متروی تهران و کرج به واسطه افتتاح ایستگاه شهید سلطانی به عنوان یک اتفاق بسیار مثبت و موثر در حوزه حمل و نقل شهری و ترافیک یاد و خاطرنشان کرد: زمان احداث ایستگاه در کرج برای اهل فن به یک شگفتی تبدیل شده به طوری که ما موفق شدیم در این مجموعه رکورد ساخت ایستگاه را تقریبا به نصف زمان معمول کاهش دهیم.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود، به کلید خوردن طرح توسعه مصلی شهر کرج که ۲۰ سال تا به حال طول کشیده است اشاره کرد و ادامه داد: سطح تغییرات و پیشرفت طرح به اندازه ای است که تا کسی به چشم آن را نبیند باور نخواهد کرد. وی همچنین آغاز ساخت زائرسرای استان البرز را حدود ۱۰ سال پیش ذکر کرد و گفت: زمانی که ما وارد کار شدیم تنها یک سقف در منفی سه زده شده بود اما هم اکنون آخرین سقف این زائرسرا در حال احداث است.

به گفته کیانی، اردوگاهی که در شهرهای جنوبی توسط شهرداری کرج در حال ساخت می باشد نیز مراحل تکمیلی خود را طی می کند. این مسئول در پایان از تلاش همه همکاران و دستگاه ها به ویژه دستگاه قضایی استان برای همراهی در پیشبرد طرح ها و پروژه های شهری از جمله رفع معارضات قدردانی کرد و این همکاری را نسبت به دوره های قبل بی نظیر خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =