5

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج گفت: پارک‌هاو فضاهای سبز بخش مهمی از فضاهای تفریحی و تفرجگاهی هستند که در طول شبانه روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان بوده و حفظ و نگهداری و بهسازی این عرصه‌ها جزو اولویت‌های کاری فضای سبزمنطقه است که با فرارسیدن فصل پاییز اقدامات فراخور فصل درحال انجام است.

حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل پاییز و با رویکرد زیباسازی چهره شهر و ایجاد فضاهای فرح بخش، کاشت انواع گل‌های فصلی پاییزی وهرس درختان در تمامی عرصه‌های موجود جهت فراهم آوری شرایط بهینه رشد و تعادل بین شاخه و ریشه، فرم دهی آغاز شده است.


وی از اقدامات ویژه حفاظت از فضای سبز شهر در فصل پاییز خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراحل رشد گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و گیاه در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت و نگهداری آن‌ها انجام می‌گیرد که رشد بهینه و سلامتی گیاهان را در فصل بعد تضمین می‌کند.


عطایی افزود: در تلاشیم تا با تلاش بیش‌ازپیش نسبت به حفظ ونگهداری وافزایش فضای سبز در محیط شهری اقدام نماییم، که بی‌شک یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهری فضاهای سبزهستند، به جذب دی‌اکسید کربن و سایر گازهای سمی و تولید اکسیژن، تعدیل و بهبود شرایط آب و هوایی شهر، کاهش آلودگی صوتی، بهبود روحیه مردم، زیباسازی منظر، جلوگیری و کاهش خطرات زیست‌محیطی کمک نماییم.


این مسئول کاشت گل و گیاه و حفظ و نگهداری و گسترش فضای سبز را از عوامل تاثیر گذار در سلامت روح و جان شهروندان برشمرد و یادآور شد: در راستای اهداف پیش‌بینی شده مبنی بر حفظ، نگهداری و نگهداشت فضاهای سبز و ایجاد شرایطی مناسب جهت نگهداری این فضاها و با طراوت شدن بیش‌ازپیش آن‌ها اقدامات ویژه‌ای ازجمله عملیات خاکریزی، تسطیح و جمع آوری خاک مازاد و نخاله، علف زدایی، هرس شاخه‌های درختان، کاشت درخت و درختچه و نظافت در سطح منطقه وهمچنین مدارس اعلام شده اقدام نموده است که اقدامات یاد شده بسته به نیاز و شرایط هر مدرسه بعمل آمده است.


لازم بذکر است هرس ترون و درختچه و درختان بلوارها و نیز هرس شاخه‌های مزاحم درختان حاشیه معابر مقابل مدارس جهت جلوگیری از کاهش دید رانندگان خودروها و دانش‌آموزان انجام گردیده است.


مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج در خصوص پاکسازی و رسیدگی وضعیت فضای سبز حاشیه اتوبان گفت: عملیات کاشت انواع گلهای فصلی، هرس درخت و درختچه زینتی، علف زدایی، سرزنی چمن و آبشویی درختان انجام شده است.  


وی گفت: با توجه به عملیات در دست انجام جهت تعریض بزرگراه کرج – قزوین نسبت به جابجایی خطوط انتقال آب عرصه‌های فضای سبز از حاشیه اتوبان به داخل عرصه شامل ۴۰۰متر طول حفاری و لوله گذاری و خاکریزی اقدام شده است.  


وی درپایان گفت: براساس بازدیدهای صورت گرفته درعرصه‌های فضای سبز منطقه هیچگونه مشکل آبگرفتگی درزمان بارش مشاهده نشده تنها تعدادی از بلوارهای دارای سیستم آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) در برخی اوقات دچار آبگرفتگی و هدررفت آب بوده‌اند که با هماهنگی پیمانکاران مربوطه نسبت به مدیریت امر ورفع مشکل مذکور اقدام شده است.

منتشر شده درتاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =