حسین عطایی منطقه پنج

مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج از تخریب بنای غیرمجاز در حال ساخت واقع در محدوده دولت آباد این منطقه خبر داد.

حسین عطایی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ از تخریب یک بنای غیر مجاز در حال ساخت واقع در خیابان ابوسعید محله دولت آباد خبر داد و گفت: تخریب این بنا در منطقه ۹  کرج با هدف صیانت از حقوق شهروندی صورت می‌گیرد.


وی اظهار داشت: بر این اساس با اخذ حکم قضایی وهمکار ی مامورین انتظامی و طی عملیاتی ضربتی یک واحد بنای غیرمجاز، با حضور مامورین کنترل نظارت منطقه رفع آثار شد.


عطایی بیان کرد: این بنای غیراصولی در حال ساخت، پس از شناسایی توسط حوزه کنترل و نظارت منطقه ۹  و با توجه به تاکید دادستانی کرج مبنی بر جلوگیری از اینگونه ساخت و سازهای بدون پروانه و غیر مجاز تخریب شد.


این مسئول، یادآور شد: با هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه و مجوز در سطح منطقه ۹ شهرداری کرج با جدیت برخورد می‌شود؛ زیرا این ساخت‌های غیر اصولی علاوه بر آسیب جدی به سیمای شهری، به دلیل فقدان استحکام بنا مشکلاتی از جمله به خطر افتادن جان و سرمایه افراد را نیز به همراه دارند.


وی، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را به عنوان اولویت مهمی در دستور کار مدیریت شهری کرج دانست و افزود: ضمن برخورد با سازندگان ساخت‌های غیر اصولی هرگونه پیشامد ناشی از این ساخت‌ها متوجه صاحبان بنا می‌باشد وشهرداری شرایط لازم را جهت اخذ پروانه ساختمانی وتسریع در روند اجرارا فراهم کرده است.

 
عطائی در بخشی دیگر از سخنان خود به دریافت مشاوره از شهرداریها قبل از هرگونه معامله زمین و مسکن اشاره کرد و گفت: هر فرد قبل از انجام معامله با دریافت استعلام از شهرداری منطقه مورد نظر می‌تواند نسبت به غیر مجاز یا مجاز بودن ملک اطمینان حاصل نماید وش از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کند.


مدیر منطقه افزود: در منطقه ۹  کرج، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و فاقد پروانه با شتاب و حساسیت بالایی از سوی حوزه خدمات شهری و مدیریت کنترل نظارت منطقه پیگیری می‌شود و برخورد با متخلفان ساخت و سازهای بدون پروانه از مهمترین اقدامات این حوزه است.


این مسئول در ادامه با تاکید بر رعایت اصول فنی و ایمنی در ساخت و سازهای شهری، عنوان کرد: این مهم از جمله مسائلی است که مسؤلان ذیربط بر انجام آن در سطح منطقه تاکید دارند و تحقق این مهم از جمله اولویت‌هایی می‌باشد که در دستور کار واحد کنترل نظارت قرار گرفته است.


وی در پایان، تخلف ساختمانی را نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی و ایمنی دانست و عنوان کرد: با هر گونه ساخت وسازی که فاقد مجوز کتبی از شهرداری است بنای فاقد پروانه گفته می‌شود که این موضوع با جدیت از سوی شهرداری و مسؤلان شهری پیگیری می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =