همتی

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: طرح شناسایی و دیوار کشی زمین‌های خالی و رها شده شهر طبق ماده ۱۱۰ شهرداری در حال اجرا است.

علی اصغر همتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های خالی و رها شده در مناطق ۱۰گانه در حال اجرا است، اظهار کرد: این زمین‌ها که اغلب به محلی برای تخلیه نخاله و انباشت زباله‌های مردم تبدیل شده، علاوه بر مخدوش کردن سیمای شهر، بهداشت عمومی را نیز به مخاطره می‌اندازد.

وی با بیان اینکه شهرداری طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، شناسایی و دیوارکشی این زمین‌ها وظیفه شهرداری است، ادامه داد: البته دیوارکشی زمین‌های خالی و رها شده از طریق شهرداری نیازمند انجام مقدماتی مثل اطلاع رسانی و ارسال اخطار کتبی به مالک زمین است.

این مسئول توضیح داد: طبق ماده قانونی مذکور مالک زمین موظف است ظرف دو ماه نسبت به دیوارکشی زمین خود اقدام کند و  در صورت امتناع شهرداری می‌تواند نسبت به دیوارکشی آن اقدام کند.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از زمین‌های رها شده شهر شناسایی و توسط شهرداری دیوار کشی شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

همتی از شهروندان خواست تا برای  کمک به ارتقای بهداشت و سلامت عمومی و حفظ زیبایی شهر با شهرداری تعامل داشته باشند و از ریختن زباله و نخاله‌های خود در این زمین‌های خالی خودداری کنند.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: برای اینکه کرج به شهری توسعه یافته تبدیل شود در کنار تلاش و برنامه ریزی مجموعه مدیریت شهری تعامل شهروندان ضروری به نظر می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =