محمود دهقان - کراپ‌شده

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج با اشاره به حرکت شهرداری این کلان‌شهر به سمت ارتباطات تعاملی و مجازی، گفت: همه درخواست‌های حوزه شهرسازی به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

محمود دهقان در گفت‌وگو با رادیو شهر کرج، با بیان اینکه مناطق پایلوت از ابتدای سال روند ثبت درخواست های الکترونیکی را آغاز کرده بودند، گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ و خطر ترددهای شهروندان در محیط های عمومی، این اقدام تسریع شد به طوری که در حال حاضر تمامی درخواست های حوزه شهرسازی شهرداری کرج توسط شهروندان در سامانه های تعریف شده، به ثبت می رسد.

وی این اقدام را مرحله اول از گام های این دستگاه برای ایجاد شهرداری الکترونیک و گسترش ارتباطات تعاملی عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج پس از ثبت درخواست، مراحل کاری شهروندان از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می شود. در صورت نیاز به حضور فیزیکی افراد، مراجعه با هماهنگی قبلی انجام می گیرد تا از ازدحام و پیرو آن کند شدن امور جلوگیری شود.

دهقان زمان پاسخ دهی به درخواست های ثبت شده را بنا به محتویات پرونده و نوع درخواست آنان عنوان کرد و افزود: حجم زیادی از درخواست ها نیازمند انجام استعلام از سایر دستگاه ها از جمله دفاتر اسناد رسمی است که این امر با توجه به ایجاد ارتباط الکترونیکی با این دفاتر، با سرعت قابل توجهی در مقایسه با گذشته، انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: فرهنگ ارتباطات و تعاملات الکترونیکی و مجازی باید در شهرداری نهادینه شود و این امر پس از پایان دوران پاندمی کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =