دشتگرد

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه زباله جمعیت سه‌میلیون‌نفری استان البرز برای دفن به مرکز حلقه‌دره منتقل می‌شود، گفت: شیرابه‌ها زیست‌بوم دشت کرج را دچار مشکل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، سارا دشت گرد با اشاره به اینکه  زباله جمعیت سه‌میلیون‌نفری استان البرز به‌صورت کامل برای دفن به مرکز حلقه دره می‌رود که این زباله‌ها به‌ویژه شیرابه آن زیست‌بوم منطقه دشت کرج را دچار مشکل کرده است، اظهار کرد: حجم بالای زباله که روزانه وارد این مرکز می‌شود عامل معضلاتی مانند آلودگی زیست‌محیطی و مشکلات بهداشتی شدید شده که تبعات زیادی در بردارد.

وی اضافه کرد: شهرداری کرج در یک سال گذشته با تأکید اعضای شورا سعی در جذب سرمایه‌گذار برای ساخت کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و پسماند تر و خشک داشته است که اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: به‌طورقطع ایجاد کارخانه بازیافت زباله از دفن، انباشت و آتش زدن زباله‌ها پیشگیری کرده و مشکلات زیست‌محیطی مانند بوی نامطبوع را کاهش می‌دهد.

دشت گرد بیان کرد: برای بسیاری از مردم سخت است که قبول کنند با همین زباله تولیدی هرروزشان می‌توانیم در مصرف منابع طبیعی صرفه‌جویی کرده و به‌جای استفاده از مواد خام برای تولید محصولات نو، از مواد بازیافتی استفاده می‌کنیم اما این‌یک واقعیت است که در کل دنیا به سمت آن رفته‌اند و ما بسیار در آن عقب هستیم.

به گفته وی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ با توجه به تولید انبوه پسماند، تفکیک زباله تَر و خشک و تفکیک زباله از مبدأ است که این موضوع از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج در این کلانشهر در حال پیگیری است و در این راستا نیاز است تا شهرداری و معاونت خدمات شهری شهروندان در خصوص فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدا اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =