بافت فرسوده

مدیرمنطقه ۵ شهرداری کرج گفت: در جلسه‌ای با حضور مشاور دفتر تسهیل گری وضعیت بافت‌های فرسوده منطقه بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سیدرضا فیض با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با حضور مشاور دفتر تسهیل گری بافت‌های فرسوده و نماینده سازمان عمران و معاونت‌های مرتبط برگزار شد، سه طرح ارائه‌شده توسط مشاور و همچنین درخواست‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد همکاری لازم در خصوص اجرای طرح‌های مذکور صورت گیرد.

وی بافت‌های فرسوده را بخش قابل‌توجه از پهنه بسیاری از شهرهای کشورمان دانست و گفت: به دلیل معضلات خاص بافت‌های فرسوده که از گستره حیات شهری خارج گشته و به بخش‌های مسئله‌دار شهرها تبدیل‌شده، این بافت‌ها علاوه بر مسائل و مشکلات کالبدی، ابعاد و کیفیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر و فضاهای شهری را نیز دچار تنزل کرده و فضاهای شهری را با معضل و یا مختل روبرو ساخته است.  

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالقوه که بافت‌های فرسوده شهری دارند رویکردهای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده مورد بررسی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل و عناصر تأثیرگذار در زیبایی شهر و کیفیت بصری فضاهای شهری، رنگ‌ها هستند و کاربرد صحیح رنگ‌ها در محیط‌های شهری نقش بسزایی در خوانایی و وضوح و زیباسازی شهردارند و سبب تلطیف روحیات شهروندان در شهرهای شلوغ و پرهیاهوی امروزی می‌شوند و احساس مطلوبی را از شهر در شهروندان ایجاد می‌کنند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج بیان کرد: نوسازی و بهسازی شهری عملی فرهنگی است که سعی در انتقال ارزش‌های کالبد یافته به آینده دارند و این انتقال همراه با حفظ ارزش‌های پایدار بافت و ابنیه‌های تاریخی در بافت‌ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =