آرش ارشد

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز هم‌زمان با عید سعید غدیرخم فعالیت خود را آغاز می‌کند.

آرش ارشد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز در خصوص کارخانه نوآوری استان البرز، گفت: برای این کارخانه زمینی به مساحت ۱۰۳ هزار مترمربع تخصیص یافته که فاز اول آن در ۱۰ هزار مترمربع و در پنج بلوک ساختمانی با بیش از ۱۳ هزار مترمربع ابنیه ساخته شده است.

وی افزود: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مردادماه سال‌جاری و هم‌زمان با عید سعید غدیرخم  فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج عنوان کرد: این کارخانه‌ مکانی برای بروز ایده‌های نوآورانه و فناورانه است تا صاحبان این ایده‌ها با سرعتی بهتر و با بازدهی بیشتر به نتایج مطلوب خود برسند. در این روند لازم است برای ایده‌ها و استارتاپ‌ها امکانات اولیه به شکل رایگان یا با کمترین هزینه فراهم شود تا به پرورش ایده منجر شود.

ارشد حضور تیم‌های حرفه‌ای و با تجربه برای مدیریت این مجموعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: معرفی شرکت دانش‌بنیان سیوان به عنوان مجری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و موفقیت این شرکت در سرعت بخشی به تاسیس این کارخانه، زمینه را برای راه‌اندازی هر چه سریعتر این مجموعه فراهم کرده است.

وی افزود: ایجاد مراکز رشد در دانشگاه همچنین پارک‌های علم و فناوری اگر چه توانسته است شتاب خوبی به گسترش فعالیت‌ها بدهد، اما تاسیس کارخانه‌های نوآوری می‌تواند این موضوع را از طریق کاهش بروکراسی اداری سرعت بیشتری دهد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج با اشاره به اینکه کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز که در نزدیکی کلان‌شهر کرج قرار گرفته است، بیان کرد: این کارخانه می‌تواند در رفع  نیازهای روز جامعه با محور قراردادن موضوعات مدیریت شهری، کشاورزی و منابع‌طبیعی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و مسائلی که یک شهر با آن مواجه است، با نگاهی جدید و ارائه طرح‌های نوین و با تجاری‌سازی، نقش اساسی ایفا کند.

ارشد همجواری این کارخانه با کلان‌شهر تهران را یادآور شد و افزود: این مهم می تواند بسیاری از نیازهای تیم‌های فناورانه را برطرف کند.

وی با اشاره به مشارکت سه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری کرج و بخش خصوصی در تامین هزینه‌های این کارخانه یادآورشد: بخشی از هزینه‌های این کارخانه توسط شهرداری کرج تامین شده است و شرکت دانش بنیان سیوان نیز با توجه به تجربه‌های موفق خود در ایجاد شتاب دهنده‌ها در نقاط مختلف کشور، به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی قسمتی از هزینه‌های این پروژه ملی را تامین کرده است. 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج افزود: برای تامین زیرساخت‌هایی چون پهنای باند اینترنت، خطوط تلفن از حمایت دستگاه‌های خدمات‌رسان استفاده شده است.

ارشد با اشاره به حمایت استاندار البرز از این پروژه گفت: مجموعه این تلاش‌ها، یادگاری مناسبی را برای اشتغال جوانان خلاق شهر کرج و دیگر شهرهای اطراف فراهم کرده است.

وی گفت: افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، در کنار ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰۰ نفر زمینه‌ساز تحول اساسی در تولید و صنعت فناورانه در استان البرز و تهران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =