ایزدیار

رئیس کمیسیون شهرهوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج گفت: عمل واقفان در واقع درس بزرگی برای همگان است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار هم‌زمان با  اولین روز از دهه وقف با حضور در آستانه مقدس امام‌زاده طاهر (ع) و آیین غبارروبی صحن این امامزاده اظهار کرد: وقف میراث ماندگاری است از حوزه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند در حل مشکلات جامعه تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است، افزود: وقف ثوابی است که برای واقف آثار و برکات معنوی زیادی به ارمغان می‌آورد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج حضور در امامزادگان را موجب آرامش معنوی و روحی شهروندان و ترویج فرهنگ صحیحِ زیارت عنوان کرد و گفت: زیارت امامزادگان علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، به ترویج و نهادینه‌ کردن رفتارهای مطلوب اجتماعی و اخلاقی در متن جامعه کمک کند.

ایزدیار بیان کرد: همچنین دعاها و نمازهای دسته‌جمعی نوعی احساسِ وحدت و یکپارچگی در زائران ایجاد می‌کند که ازنظر روانشناسی اجتماعی در تحکیم روابط انسانی در جامعه بسیار مهم و مؤثر است و ازآنجاکه معمولاً از تمامی فرهنگ‌های قومی و نژادی در این اماکن حضور دارند، پیوستگی و انسجام اجتماعی تقویت می‌شود.

وی به تعامل و همکاری شهرداری و اداره اوقاف اشاره کرد و گفت: تعامل، هم‌افزایی و همراهی بین شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه بسترساز خدمات خوبی در جامعه خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج بیان کرد: مناسب‌سازی محیط پیرامونی امامزادگان و ارائه خدمات شهری درزمینهٔ رفت‌وروب، توسعه و زیباسازی فضاهای اطراف و مقابل امامزادگان از مهم‌ترین نیازها و طرح‌های مشارکتی بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و مدیریت شهری در مرکز استان است.

ایزدیار یادآور شد: ترویج فرهنگ وقف موضوعی است که نیاز به تبلیغ آگاهانه دارد در این راستا اداره اوقاف می‌تواند با همکاری مدیریت شهری این هدف را محقق کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =