آرامستان

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از آغاز و اجرای فاز اول طرح مناسب‌سازی قطعات در آرامستان بهشت سکینه(س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: طی چند ماه گذشته با افزایش تعداد متوفیان عادی و ناشی از بیماری کرونا که منجر به افزایش دفن اموات و مراجعان روزانه به بهشت سکینه (س) شده همچنین در پی نارضایتی، اعتراض و شکایت مردمی، گزارش‌هایی مبنی بر وجود موانع تردد در قطعات مختلف دریافت شد که رفت‌وآمد را برای شهروندان به‌خصوص جانبازان و معلولین، نابینایان، افراد مسن و ... دشوار و با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به لزوم مناسب‌سازی محیط‌های عمومی برای افراد کم‌توان افزود: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که برخی از خانواده‌های متوفی بدون دریافت مجوز و برخلاف تعهدات اخذشده و عدم رعایت اصول و ضوابط، اقدام به نصب سنگ مزار با ارتفاع غیرمتعارف و کتیبه‌های غیراستاندارد در قطعات مختلف کرده که موجب بروز مشکل تردد برای زائران اهل قبور شده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شد که طرح مناسب‌سازی قطعات در آرامستان بهشت سکینه(س) بااطلاع رسانی به خانواده‌های متوفی اجرا شود که در این راستا پس از شناسایی قبور نامتعارف، در گام نخست از قطعه یک تا هشت، پس از مستندسازی با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شد تا در مهلت تعیین‌شده به سازمان مراجعه کنند.
 
عسگری ادامه داد: پس از ارسال پیامک، در صورت عدم مراجعه خانواده متوفی به سازمان، تماس تلفنی با آن‌ها برقرار و جزئیات اجرای طرح مذکور به آن‌ها اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود که طی مهلت ۱۰ روز جهت انجام امور بهسازی به سازمان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پس از انجام این دو مرحله و در صورت عدم مراجعه خانواده متوفی به بهشت سکینه (س)، سازمان با در اختیار داشتن دستور قضایی، رأساً اقدام به اصلاح سنگ مزار و جمع‌آوری کتیبه‌های غیرمتعارف، صندلی، انواع تابلو، گلدان و…می‌کند.
 
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: اجرای این طرح علاوه بر مناسب‌سازی بصری، سبب یکدست شدن سنگ‌های مزار قطعات و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردد زائرین اهل قبور می‌شود که زمینه‌های رضایت‌مندی آن‌ها را به همراه خواهد داشت.
 
عسگری به تهیه و تدوین آیین‌نامه نصب سنگ مزار در این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: این آیین‌نامه از ابتدای سال جاری جهت ساماندهی سنگ‌های مزار و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تهیه، تدوین و هم‌اکنون نیز در حال اجراست.

وی اعلام کرد: طبق روال درصورتی‌که ارتفاع سنگ و یا کتیبه خارج از ضوابط باشد، سازمان پس از چند بار تذکر و اخطار کتبی و شفاهی با حکم قضایی اقدام به اصلاح و یا جمع‌آوری خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: علاوه بر ضوابط و شرایط نصب سنگ، کتیبه، صندلی، تابلو، گلدان و …مندرج در سند قبر که به رؤیت خانواده متوفی هنگام انتخاب و تهیه محل دفن می‌رسد، طی دو نوبت تعهدنامه‌ای با امضای اولیای دم و یا افراد درجه اول متوفی نیز اخذ می‌شود.

عسگری افزود: در راستای تسهیل تردد بین قبور و حفظ حقوق مراجعین کم‌توان به‌ویژه جانبازان و معلولان و دیگر شهروندان در اجرای طرح مناسب‌سازی از خانواده متوفیان درخواست می‌شود با کارشناسان و عوامل اجرایی سازمان همکاری کنند و درصورتی‌که نیاز و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۴۷۶۰۴۵۶-۰۲۶ و یا شماره پیامک ۲۰۰۰۱۵۳۰ با ما در ارتباط باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =