پناهگاه سگ آرامستان

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از احداث مرکز جمع آوری و نگهداری موقت حیوانات مزاحم در آرامستان بهشت سکینه(س) خبر داد.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با توجه به دریافت شکایات متعدد و اعتراضات مردمی به حضور حیوانات مزاحم (سگ‌های بلا صاحب)، در راستای ایجاد امنیت و همچنین تکریم مراجعان و زائران اهل قبور، مرکز جمع‌آوری و نگهداری موقت حیوانات مزاحم در آرامستان بهشت سکینه(س) راه‌اندازی شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی آرامستان بهشت سکینه (س)، متأسفانه روزانه شاهد حیوانات مزاحم (سگ‌های ولگرد) در قطعات مختلف هستیم که شرایط تردد و امنیت زائرین اهل قبور و خانواده متوفی را با دغدغه و نگرانی مواجه ساخته، از طرف دیگر محلی برای ابراز احساسات جمعی از دوستداران و حامیان حیوانات شده است که با غذا دادن، شاهد تجمع و افزایش آنان نیز هستیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج عنوان کرد: در این راستا سازمان پیوسته و به‌صورت ماهانه طی مکاتبات اداری با سازمان مدیریت پسماند درخواست اعزام اکیپ زنده گیری و جمع‌آوری حیوانات می‌کند که با توجه به مسافت طولانی و خارج از محدوده شهری بودن، اکیپ جمع‌آوری نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

عسگری‌ ادامه داد: سازمان با راه‌اندازی این محل که با استفاده از استانداردهای روز و رعایت بهداشت طراحی و اجراشده، در نظر دارد نسبت به جمع‌آوری موقت این حیوانات به‌صورت روزانه در محل نگهداری موقت و انتقال آنان توسط سازمان مدیریت پسماند به‌صورت هفتگی و یا ماهانه اقدام کند.

وی یادآور شد: این اقدام و راه‌اندازی مرکز مذکور سبب کسب رضایت مراجعین و زائرین اهل قبور شده و دغدغه دوستداران و حامیان حیوانات را رفع خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج در پایان از شهروندان و مراجعین خواست؛ ضمن خودداری از غذا دادن به حیوانات مزاحم در مجموعه آرامستان، در صورت مشاهده سگ‌های بلا صاحب از طریق شماره تلفن ۱۵۳۰ و یا سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۵۳۰ همکاران سازمان را به جهت جمع‌آوری و انتقال مطلع سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =