بی.آر.تی - کراپ‌شده

عضو شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت راه‌اندازی خطوط بی.آر.تی تأکید کرد و گفت: تحقق این مهم زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم در حوزه ترافیک شهری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، مریم قهرمانی صارم در هفدهمین جلسه کمیسیون تلفیق ضمن بررسی بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اظهار کرد: حداقل یک خط تندرو سال آینده راه‌اندازی شود تا در کمترین زمان بیشترین فاصله و مکان را اتوبوس‌ها طی کنند تا در کاهش ترافیک و آلودگی هوا گام مؤثری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته طرح جامع مطالعاتی حمل‌ونقل ترافیک انجام‌شده است، افزود: در حال حاضر این خطوط آماده هستند و تنها به دلیل نبود اتوبوس‌های بی.آر.تی تاکنون راه‌اندازی نشده است که پیشنهاد می‌شود با تهاتر این اتوبوس‌ها خریداری شوند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر کرج به باز مهندسی خطوط اشاره کرد و گفت: باید مسیرهای اتوبوس‌رانی را به شکلی ساماندهی و باز مهندسی کنیم تا مردم کمترین مسافت را تا مقصد طی کنند.

قهرمانی صارم یادآور شد: به دلیل نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و خطوط ویژه در کرج مردم وقت زیادی را در اتوبوس‌های شهری سپری می‌کنند که ایجاد خطوط تندرو از مشکلات این حوزه کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش استقبال مردم از استفاده حمل‌ونقل همگانی بیان کرد: مدیریت ترافیک در کرج اگر برنامه‌ریزی دقیق نداشته باشد و توسعه شهر متناسب با رشد جمعیت نباشد در بازه زمانی کوتاهی بروز مشکلات ترافیکی را شاهد هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: چنانچه مطالعات صورت گرفته اجرایی شود و خطوط بی.آر.تی با استاندارد لازم راه‌اندازی شود قطعاً انگیزه بیشتری جهت استفاده شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی با شعار نمی‌توان ترافیک شهری و آلودگی هوا را کنترل کرد بلکه اقدامات عملیاتی متناسب با نیاز امروز شهر کرج می‌تواند همراهی شهروندان را به همراه داشته ‌باشد.

قهرمانی صارم عنوان کرد: راه‌اندازی خط بی.آر.تی هسته مرکزی شهر را برای سال آینده پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =