آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: کیفیت هوای استان برای تمام گروه‌ها ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص برخط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ‌، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۶۷، ۱۶۹، ۱۶۲ و ۱۵۷ قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین شاخص آلودگی هوای شهرستان اشتهارد با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۰۴ بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا در این منطقه برای گروه‌های حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان، آلودگی به دلیل پایداری هوا از اواسط روز گذشته به استان بازگشته و این وضعیت تا آخر هفته ادامه دارد.

حکیمی به اقدامات لازم در وضعیت قرمز و اضطرار اشاره  کرد و گفت: در این شرایط جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن ضروری است.

وی تاکید کرد: علاوه براین، توصیه جدی می‌شود بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز فعالیت در فضای باز را به حداقل برسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان‌های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =