احداله احمدی پرگو

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: یکی از اساسی‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات شهرداری در این حوزه تأکید و تمرکز بر نهایی سازی سیستم اتوماسیون شهرسازی بوده است.

احداله احمدی پرگو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز ضمن تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات شهرداری در این حوزه تأکید و تمرکز بر نهایی سازی سیستم اتوماسیون شهرسازی بوده است.

وی اضافه کرد: این پروژه به‌واسطه تأثیر آن در شفاف‌سازی امور، صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌های مالی، تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌ها، حذف بروکراسی اداری، حذف گردش کاغذ در فرآیند انجام امور، کاهش مراجعه مردم به شهرداری، پاسخگویی سریع و برخط (آنلاین) به استعلام‌ها و غیره از جایگاه و نقش ویژه‌ای در نظام اداری شهرداری با رویکرد مدیریت شهری هوشمند برخوردار است.

حذف انجام دستی محاسبات مربوط به عوارض شهری

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج به حذف انجام دستی محاسبات مربوط به عوارض شهری اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط الکترونیکی با دستگاه‌های خدمات رسان، ثبت‌اسناد، نظام‌مهندسی و بانک‌ها باهدف حذف استعلام‌های دستی از دیگر اقدامات در حوزه شهرسازی و معماری بوده است.

احمدی پرگو گفت: برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در قالب طرح‌های بهسازی، بازآفرینی و توانمندسازی که در این راستا دو پروژه پیشگام در بلوار شهید نمازی خواه (منطقه دو) و محله آق تپه (منطقه سه) تعریف و عملیاتی شده است.

سرعت بخشی به فرآیند تهیه طرح تفصیلی

تقویت دفاتر تسهیل گری در سطح مناطق شهری دارای بافت فرسوده باهدف سرعت بخشیدن به برنامه‌ها و طرح‌های بهسازی و نوسازی این‌گونه بافت‌ها از طریق استقرار نیروهای متخصص و کارآمد در این دفاتر و تجهیز آن به وسایل و تجهیزات موردنیاز به‌منظور مراجعه ساکنان به این دفاتر و عدم مراجعه به شهرداری از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج تشریح شد.

وی همچنین تأکید کرد: در مدت‌زمان یادشده تک‌برگی شدن تمامی گواهی‌های ساختمانی و سرعت بخشی به فرآیند تهیه طرح تفصیلی نیز به صورت جدی پیگیری و انجام‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =