شهر دوستدار کودک

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: مدیریت شهری کرج در راستای ایجاد شهری، امن، خلاق و سرزنده و شایسته کودکان، تهیه سند راهبردی پنج‌ساله شهر دوستدار کودک را دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احد اله احمدی پرگو در چهارمین جلسه شورای اجرایی شهر دوستدار کودک که صبح امروز شنبه چهارم دی‌ماه با حضور فاطمه منعمی عضو شورای شهر کرج برگزار شد، اظهار کردمدیریت شهری کرج در راستای ایجاد شهری، امن، خلاق و سرزنده و شایسته کودکان، تهیه سند راهبردی پنج‌ساله شهر دوستدار کودک را دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرداین طرح در مرحله اول کلیات طرح شامل مبانی نظری، پیشینه طرح، محیط‌شناسی چارچوب نظری و بررسی مسائلی چون حقوق کودکان، روانشناسی کودک، خلاقیت و مشارکت و ... را موردتوجه قرار داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: با تبیین شاخص‌های محله دوستدار کودک در مرحله دوم به تحلیل و ارزیابی محلات شهر و اولویت‌بندی محلات بر اساس شاخص‌ها و نیز تحلیل مکان‌های دوستدار کودک بر اساس مقیاس عملکردی و ... در سطح محلات پرداخته است.

احمدی پرگو افزوددرنهایت این سند ضمن ارائه چشم‌انداز اهداف و راهبردها و سیاست‌ها در طرح شهر و محلات و ارائه اقدامات اجرایی، با اولویت‌بندی اجرای راهکارها و اقدامات تدوین‌شده به شناسایی نهادها و سازمان‌های مؤثر در بحث شهر دوستدار کودک و تشکیل نهاد پایش شهر دوستدار کودک و ساختار سازمانی آن می‌پردازد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیرکل امور بانوان استانداری، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و نمایندگانی از معاونت‌های خدمات شهری، حمل‌ونقل ترافیک، سازمان‌های عمران و بازآفرینی شهری، سیما منظر و فضای شهری، حمل‌ونقل بار و مسافر، حمل‌ونقل ریلی و اداره کل ارتباطات و مشاور تهیه‌کننده طرح شهر دوستدار کودک حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =