88 - کراپ‌شده

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج گفت: هرس به موقع درختان یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای حفظ و نگهداری درخت انجام داد.

حمیدرضا عبدالله پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز بابیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ اصله درخت در سطح منطقه هرس شده است، گفت: تمامی درختان منطقه به ترتیب اولویت هرس زمستانه می‌شوند تا برای بهار سال آینده آماده شوند.

وی گفت: از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط واحد فضای سبز منطقه در شش‌ماهه دوم هرسال، عملیات هرس زمستانه درختان در فصل خواب آن‌ها است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن نوبت هرس زمستانه، اکیپ فضای سبز منطقه، برنامه هرس درختان را با نظارت و رعایت نکات فنی لازم باهدف محدود کردن رشد، جوان ساختن درختان مسن، حذف شاخه‌های مزاحم و ... در سطح منطقه آغاز کرده‌اند.

عبدالله پور بابیان اینکه انجام عملیات هرس سبب کاهش آفات و بیماری، افزایش طول عمر درختان می‌شود، گفت: نیاز آبی کم و حجم سبزینگی زیبا و متناسب با نوع و سن درختان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین گفت: ضدعفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع‌آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها و رعایت نکات ایمنی از مواردی است که در اجرای این عملیات رعایت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =