ایین بهره برداری از14 هکتار فضای سبز حاشیه اتوبان وتقاطع غیرهمسطح حصارک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تاکنون چندین جشنواره در پارک ایران کوچک برگزار شده که جشنواره خرمالو و انار جزئی از آنها بود و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان از آن بازدید کرده‌اند.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با  پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به وسعت فضای سبز کلان‌شهر کرج اظهار کرد: در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجادشده که هزار و ۲۰۰ هکتار از این میزان مختص به فضای سبز مجهز و شهری است.

وی حدود سه هزار هکتار هم فضای سبز بیابانی در این کلان‌شهر ایجادشده، گفت: طبق قانون هوای پاک، همه کلان‌شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مکلف شده‌اند فضای سبز شهری خود را از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به بیش از ۱۵ مترمربع برسانند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ابراز کرد: آبیاری فضاهای سبز ایجادشده باید از منابع آبی غیرمتعارف و با استفاده از پساب تصفیه‌شده باشد.

بضاعتی پور گفت: طی سه سال گذشته هزار هکتار بر مساحت فضای سبز پیرامونی کرج اضافه‌شده و حدود ۸۵ هکتار پارک مجهز ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز اکثر کلان‌شهرهای کشور با بحران آب‌دست و پنجه نرم می‌کنند، توضیح داد: بدون شک اصلاح الگوی کاشت و اصلاح الگوی مصرف آب می‌تواند تا حدی راهگشای حل این مشکل باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد از مجموع مساحت فضای سبز شهری کرج تحت پوشش شبکه انتقال و توزیع آب است.

بضاعتی پور گفت: کرج به سه تصفیه‌خانه ۱۰ محلی با ظرفیت تصفیه ۱۰ لیتر بر ثانیه مجهز است که باعث شده تا ۲۵ درصد وابستگی به منابع آب شرب برای آبیاری درختان کاهش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =