تاکسی

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج و مدیر پروژه کیف پول الکترونیکی گفت: این طرح به صورت پایلوت در خط فلکه- آزادگان اجرایی می‌شود.

امیر حاج اسفندیاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به جزئیات اجرای طرح کیف پول الکترونیکی اظهار کرد: اواخر بهمن امسال شاهد اجرای این طرح به صورت پایلوت در خط ۱۵ تاکسی‌رانی کرج (فلکه – آزادگان) هستیم و پس از آن به مرور در کلیه خطوط اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: رد و بدل کردن پول بین مسافران و رانندگان تاکسی دو مشکل عمده دارد که مهمترین آن معضل کمبود پول خرد است.

این مسئول تاکید کرد: به دلیل رند نبودن کرایه در برخی خطوط و کمبود پول خرد، گاه شاهد کش مکش‌هایی بین راننده و مسافران هستیم که با اجرای این طرح، این معضل برای همیشه حل می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه براین، با اجرای این طرح، مسئله آلودگی ناشی از جابه جایی پول هم حل می‌شود.

رئیس اداره معاینه فنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج توضیح داد: برای اجرای این طرح، سه شناسه ورود به درگاه پرداخت الکترونیکی QR کد در تاکسی‌ها نصب می‌شود که مسافران می توانند با اسکن در گوشی همراه خود مشخصات راننده، مسیر و مبلغ پرداختی را مشاهده و با انتخاب گزینه پرداخت کرایه تاکسی را بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز نرم افزارهای پرداخت الکترونیک در گوشی همراه اغلب شهروندان نصب است، اجرای این طرح با مشکلی مواجه نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =