کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیشتر کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، به ندرت در بیمارستان بستری می‌شوند و اغلب علایمی خفیفی شبیه سرماخوردگی دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد علیزاده با اشاره به اینکه طی چند هفته آینده به پیک شیوع کرونا می‌رسیم، اظهار کرد: اغلب افرادی‌که به علت ابتلا به سویه جدید در بیمارستان بستری شده‌اند، یا هیچ واکسنی دریافت نکرده یا هر سه دز خود را کامل تزریق نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تزریق واکسن باعث جلوگیری از ابتلا به کرونا نمی‌شود و صرفا منجر به بروز علایم خفیف‌تر در فرد مبتلا می‌شود.

وی افزود: اغلب کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، به ندرت در بیمارستان بستری می‌شوند و اغلب علایمی خفیفی شبیه سرماخوردگی دارند.

وی توضیح داد: بر این اساس از کسانی که هنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند درخواست می‌شود به مراکز تجمیعی مراجعه و برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان هم که شده واکسن تزریق کنند.

این مسئول اضافه کرد: متاسفانه طی چند روز گذشته شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان و مراجعه کنندگان حضوری به مراکز درمانی هستیم و بدون شک تا چند هفته آینده پیک این بیماری را تجربه خواهیم کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی ابراز کرد: سویه جدید کرونا به قدری مسری است که کوچکترین سهل انگاری و تجمعی منجر به اضافه شدن تعداد مبتلایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا کودکان را هم درگیر می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه ۲۰ درصد مبتلایان کودکان هستند و بر این اساس از والدین درخواست می‌شود به محض مشاهده علائم سرماخوردگی در فرزندان خود به ویژه کودکان زیر دو سال حتما به پزشک مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =