مصطفی خدابین

سرپرست منطقه چهار شهرداری کرج با اشاره به ضرورت هرس درختان در فصل زمستان گفت: بیش از ۱۷ هزار اصله درخت پهن برگ و سوزنی در سطح عرصه های سبز منطقه هرس شد.

مصطفی خدابین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز؛  از ادامه عملیات کاشت نهال، واکاری و نیز عملیات هرس درختان در راستای کنترل و هدایت مسیر رشد درختان همچنین حذف شاخه های خشک وآفت زده خبرداد.

خدابین با اشاره به اینکه عملیات کاشت نهال از اوسط فصل پاییز آغاز شده است، گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته و در راستای توسعه فضای سبز بیش از ۶ هزار اصله نهال در سطح منطقه کاشته شده است. 

این مسئول با بیان اینکه هرس درختان به فضای سبز شهری فرم داده تا شکل مناسبی پیدا کنند، گفت: عملیات هرس به عنوان یکی از مهم ترین عملیات به زراعی فصل زمستان می باشد و هرس به موقع درختان از مهم ترین اقداماتی است که به منظور افزایش کیفیت فضای سبز انجام می شود. 

وی با اشاره به ضرورت هرس درختان در فصل زمستان، افزود: عملیات هرس با هدف حذف شاخه های آفت زده و بیمار، رفع خطر شاخه های خطر آفرین درگیر با شبکه برق، رفع دید المان های ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند طوفان های موسمی انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار اصله درخت پهن برگ و سوزنی هرس شده است، افزود: عملیات هرس درختان از دی ماه سال جاری آغاز و تا اوایل اسفند ماه در معابر و بوستان های سطح منطقه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =