آیین افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تکنولوژی و فناوری را دولت‌ها توسعه نمی‌دهند و بخش خصوصی است که با سرمایه گذاری بخش‌های یاد شده را ارتقاء می‌دهد.

به گزارش کرج امروز، سورنا ستاری ظهر شنبه در آئین افتتاحیه «فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق» در کرج اظهار کرد: در حوزه پژوهش سرمایه گذاری زیادی انجام شده است و نزدیک به ۱۰۰ هزار هیئت علمی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان البرز مراکز فراوان کشاورزی فراوان هستند و البرز قطب مرکز تحقیقات و کشاورزی محسوب می‌شود، باید در این زمینه زیر ساخت‌های لازم جهت ارتقاء این حوزه فراهم شود.

ستاری با بیان اینکه زیبنده کشور ما نیست با این ظرفیت فراوان غذا وارد کنیم در حالیکه ما ظرفیت فراوانی در این زمینه داریم و تنها با قدرت فناوری می‌توانیم ظرفیت را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت غذایی برنامه مفصلی داریم که قطعاً باید بخش عمده‌ای از آن در استان البرز اجرا شود.

معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور گفت: پارک‌های علم و فناوری زیر ساخت‌هایی هستند که دولت‌ها فراهم می‌کنند و تمام عوامل برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است، تکنولوژی و فناوری را دولت‌ها توسعه نمی‌دهند و بخش خصوصی است که با سرمایه گذاری بخش‌های یاد شده را ارتقاء می‌دهد و تمام زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: نسبت سرمایه گذاری بخش دولتی به بخش خصوصی یک به بیست است، یعنی اگر دولت یک میلیارد تومان هزینه کند بخش خصوصی ۲۰ میلیارد تومان نیز هزینه می‌کند، این کارخانه نوآوری بیش از هر چیز دیگر باید زایشگاه شرکت‌های علم و فناوری محسوب می‌شود که شرکت‌های استارتاپی در آن توسعه پیدا می‌کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =