تودیع ومعارفه (منطقه 10)

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج با اشاره به اینکه تعامل شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در حفاظت از شهر موجب ارتقای سطح خدمات رسانی می شود، گفت: در سال ۱۴۰۰، رفع معضلات شهری با همراهی شهروندان محقق شد.

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با کرج امروز به اهمیت تعامل شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در زمینه های مختلف سخن گفت و افزود: در صورتی که خدمات ارائه شده از سوی شهرداری مواردی باشد که مورد نیاز شهروندان است، تعامل مطلوب میان مردم و مدیریت شهری شکل گرفته و شهروندان در حفاظت از شهر خود تلاش بیشتری می کنند.

این مسئول ادامه داد: بر همین اساس هزینه های نگهداری شهر کاهش می یابد و مدیریت شهری می تواند این هزینه را صرف توسعه خدمات و فراهم کردن زیرساخت های لازم در شهر کند.

حسینی با اشاره به اینکه سیاست منطقه ۱۰ در سال ۱۴۰۰ افزایش تعامل شهروندان با مجموعه مدیریت شهری و کسب رضایت حداکثری آنان بوده است، اظهار داشت: در همین زمینه منطقه موفق به کسب رتبه نخست پاسخگویی به معضلات شهر بر اساس رتبه بندی سامانه ۱۳۷ (سامانه پاسخگویی به مشکلات شهروندان) در ۶ ماه از سال جاری که ۴ ماه آن به صورت متوالی (آبان، آذر، دی و بهمن) بوده است، شد.

وی در ادامه به کسب رتبه نخست درآمدی منطقه ۱۰ در سه ماه متوالی (آبان، آذر و دی) سال ۱۴۰۰ در موضوع درصد جذب درآمد نسبت به بودجه مصوب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه منطقه علاوه بر ترقیب شهروندان به همکاری، اهتمام ویژه ای نیز در جذب درآمد داشته است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین منطقه ۱۰ در سال جاری موفق به جذب کامل درآمد بر اساس بودجه مصوب یکسال منطقه، در اواخر آذر ماه و سه ماه قبل از پایان سال شده است.

توزیع دو هزار و ۹۹۹ تن آسفالت در منطقه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج ادامه صحبت های خود را به عملکرد عمرانی منطقه اختصاص داد و گفت: طی سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۹۹۹ تن آسفالت به منظور عملیات لکه گیری و آسفالت در سطح منطقه توزیع شده است.

وی همچنین به عملیات جدولگذاری و لوله گذاری و پله گذاری در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: این عملیات به ترتیب با ۵۴۹ متر، ۳۵۸ متر و ۶۱۳ متر اجرایی شده اند.

حسینی از دیگر اقدامات عمران منطقه در سال ۱۴۰۱ به اجرای پروژه بزرگ بهسازی معبر در کلاک با ماشین آلات مکانیزه (فینیشر) و تراش و روکش آسفالت در دو مسیر اشاره کرد  و گفت: این عملیات در کلاک بالا، از خیابان شهید نجف شریف کاظمی تا بلوار شهید اسکندری، روگذر بزرگراه شهید همت به طول ۷۰۰ متر و در کلاک نو، دور میدان شهید اسکندری، ادامه بلوار تا کنار گذر اتوبان تهران کرج به طول ۵۵۰ متر اجرا شده است.

به گفته مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج، در عملیات تراش و روکش آسفالت کلاک که خواسته چند ساله شهروندان ساکن در آن بود، دو هزار و ۵۰۰ تن آسفالت صرف شده و محله به صورت کامل مورد بهسازی قرار گرفت.

وی در ادامه از اقدامات ترافیکی منطقه سخن گفت و افزود: طی سال جاری در منطقه ۱۰، خط کشی دو جزئی بلوک عابر پیاده و رنگ آمیزی سرعتگاه آسفالتی بالغ بر ۴۵۰ متر، نصب ۶۰۰ تابلو انتظامی و اخباری و نصب تجهیزات ترافیکی اعم از  (استوانه ایمنی ۵۰۰ عدد، چشم گربه ای ۳۰۰۰ عدد، کاش تانک ۱۰ ست دو تایی، گاردریل ۱۰ شاخه، بشکه ایمنی ۱۵ عدد، گل میخ ۵۰۰ عدد و اِستادبیضی و دایره ۳۰۰ عدد) انجام شده است.

اجرای بیش از ۸ میلیون متر مربع رفت و روب در سطح منطقه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج در بخش دیگری از صبحت های خود عملکرد معاونت خدمات شهری منطقه اشاره کرد و گفت: طی سال جاری هشت میلیون و ۸۴۸ هزار و ۲۲۱ متر مربع رفت و روب صورت گرفته است.

حسینی میزان جمع آوری زباله از سطح منطقه را ۶۳ تن، شستشوی معابر روزانه، ۴ هزار متر و شستشوی جداول روزانه را نیز ۴ هزار متر ذکر و عنوان کرد: طی سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع نیز زمینهای بایر در سطح منطقه تسطیح شده است.

اجرای اقدامات فضای سبز منطقه در سال ۱۴۰۰ از دیگر مباحثی بود که مدیر منطقه ۱۰ در خصوص آن به ایراد سخن پرداخت و گفت: در این زمینه منطقه اقدام به شش هزار متر لایروبی و دیواچینی انهار باغات کرده است.

وی افزود: کاشت و بهسازی حاشیه اتوبان به همراه تکمیل فلاورباکس های حاشیه اتوبان (واکاری ۴ هزار گلدان و جمع آوری نخاله به تعداد ۱۰ خاور) و ترمیم لوله های حاشیه اتوبان  به طول ۸۰۰ متر نیز اجرایی شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج همچنین به کاشت هزار و ۹۰۰ اصله درخت و آغاز عملیات احداث پارک پشت پمپ بنزین شروان به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع اشاره کرد و گفت: کلگنگ زنی و آغاز عملیات اجرائی احداث پارک رود در حاشیه رودخانه کرج نیز طی سال جاری محقق شد.

حسین با بیان اینکه در منطقه طرح های جهادی نیز اجرا شده است از جمله این طرح ها به طرح علمداران خدمت  اشاره و بیان کرد: این طرح روز جمعه ۲۳ مهر ماه سال ۱۴۰۰ با منطقه ۱۰ آغاز شد که در آن (پاکسازی و رفت و روب معابر، بهسازی آسفالت معابر بویژه در محله های کم برخوردار، به روز رسانی علائم و تجهیزات ترافیکی، رنگ آمیزی جداره های شهری و بازپیرایی فضای سبز) صورت گرفت.

وی همچنین از اجرای طرح پاکداشت رودخانه کرج در روز جمعه، ۲۶ آذر ماه سال جاری یاد کرد و ادامه داد: این طرح با حضور عوامل خدمات شهری و فضای سبز مناطق دهگانه و سازمانهای مردم نهاد فعال در موضوع محیط زیست، با پاکسازی حاشیه رودخانه بوسیله ماشین آلات مکانیزه، جمع آوری زباله های رها شده در حاشیه و بستر رودخانه کرج، هرس درختان مجاور رودخانه و انتقال زباله و ضایعات جمع آوری شده به تعداد ۱۲ سرویس کامیون اجرا شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج در بخش پایانی صحبت های خود پروژه های و طرح های افتتاح شده و کلنگ زنی شده همچنین در دست اقدام را یادآوری کرد و افزود: از جمله این پروژه ها می توان به راه اندازی سالن واکسیناسیون کرونا با مشارکت حوزه ۱۱۵ بسیج شهید غفاری و آغاز پروژه احداث بوستان محله ای در خلج آباد با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =