• ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
  • کد خبر: 80406
میهمانی لاله های رنگی در کاخ مروراید

رییس بنیاد البرز شناسی گفت: لاله نماد هزاران شهید کرجی است که برای دفاع از این مرزو بوم از جان خود گذشتند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهراب رجبی در مراسم روز فرهنگی کرج که همزمان با برپایی هشتمین جشنواره لاله‌ها، در باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شد، با بیان اینکه طبق قانون وزارت کشور، مصوب شد کلانشهرها روزی به نام روز فرهنگی داشته باشند، اظهار کرد: با بررسی کارشناسانه بنا شد یکی از روزهای نیمه دوم فروردین ماه که ایام شکوفایی گل‌های لاله است به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شود که در نهایت ۲۱ فرورین ماه به تصویب رسید.
وی ادامه داد: البرز دارای سه اقلیم دشت، کوهپایه و کوهستان است که فروردین ماه زمان شکوفایی لاله در دشت است و در اردیبهشت ماه و خرداد هم لاله‌های کوهپایه و کوهستان شکوفا می‌شوند.
رییس بنیاد البرز شناسی اضافه کرد: با توجه به اینکه لاله نماد شهیدانی است که برای دفاع از این مرزو بوم از جان خود گذشته اند، بنا شد این گل به عنوان نماد روز فرهنگی کرج انتخاب شود.
وی در ادامه با اشاره به آخرین تصمیم در خصوص انتخاب روز ملی البرز گفت: بنا بود روزی به عنوان روز ملی البرز انتخاب شود که به اتفاق نظر ۲۰ مهرماه انتخاب شده است.
وی گفت: البته هنوز تمامی مراحل ثبت این روز طی نشده و به احترام شورای فرهنگ عمومی استان، به زودی تاریخ روز ملی البرز هم اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =