عمار ایزدیار

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری باید جهت خروج از رکود درآمدی و به منظور خلقِ فرصت های شکوفایی و توسعه گردشگری و شهری نسبت به تعریف پروژه های مشارکتی حرکت کند و برِ سیاست خام فروشی خط قرمز بکشد.

عمار ایزدیار در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: در حال حاضر مراحل اجرایی چندین پروژه مشارکتی همچون احداث دریاچه مصنوعی رودخانه کرج، مجتمع تجاری رفاهی مهرویلا، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی شهید ایرانی، پارکینگ و مجتمع تجاری در اراضی شاه عباسی و احداث مجتمع های رفاهی و گردشگری در دهکده تفریحی باغستان و... طی گردیده و انتظار می رود که با تسریع در صدور فراخوان و شناسایی سرمایه گذار واجد شرایط، فصل جدیدی از جلب مشارکت بخش خصوصی در شهر آغاز شود.

وی افزود: شهرداری کرج در دوره کنونی باید دورِ سیاست خام فروشی خط قرمز بکشد و از هرگونه واگذاری اراضی بدون بارگذاری تجاری، خدماتی، رفاهی و ایجاد ارزش افزوده پرهیز نماید، چرا که سایر کلانشهرهای کشور از همین گذر منابع پایدار درآمدی ایجاد نموده و بسیاری از هزینه های جاری را از همین محل تامین می نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: مسئله دیگری که حوزه های حقوقی و نظارتی شهرداری باید به آن توجه ویژه داشته باشند، بحثِ چگونگی انعقاد قرارداد و ضرورت صیانت از حقوقِ مادی شهرداری می باشد، به نحوی که متاسفانه در اثر برخی غفلت های گذشته امروز شاهد بروز مشکلاتی در قراردادهای منعقده می باشیم که موجباتِ خسارت های مالی به مدیریت شهری را موجب گردیده اند و جا دارد که مشارکت با بخش خصوصی بر چارچوبِ صحیح و قانونی و مبتنی بر بُرد – بُرد صورت پذیرد.

ایزدیار با انتقاد جدی از وابستگی منابعِ درآمدی شهرداری به عواید ناشی از جرایم کمیسیون ماده صد، اظهار کرد: در واقع این نوع درآمدزایی جهت توسعه شهری در بسیاری از نقاط جهان منسوخ شده و شهر بر پایه درآمدهای گردشگری و جلب مشارکت بخش خصوصی اداره می شود و مادامی که شهرداری کرج به میزان پروانه های صادره یا جرایم ساخت و ساز مازاد بر پروانه چشم داشته باشد، در واقع اداره شهر برای آیندگان پیچیده تر می شود و آنها میراث مشکلات و مسائل عدیده ای خواهند بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی پارلمان شهری کرج در پایان از شهردار این کلانشهر تقاضا کرد که بحث تشکیل جلسات شورای عالی سرمایه گذاری را به صورت ویژه پیگیری نماید و همچنین با تشکیل کمیته هایی و ماموریت به سازمان سرمایه گذاری، مدیران شهری را مکلف به شناسایی و بهره وری بهینه از فرصت های بکر سرمایه گذاری در سطح شهر با رویکرد خلاقیت و نوآوری نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =