سید مرتضی اعتصامی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: «پارکرود» یکی از سریع ترین پروژه هایِ تاریخ ادوار مدیریت شهری است که اجرای آن بدون همراهی نهادهایی همچون دستگاه قضا، استانداری، آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست میسر نبود.

به گزارش کرج امروز، سید مرتضی اعتصامی که صبحِ امروز (سه شنبه ۲۷ اردیبهشتِ ۱۴۰۱) به مناسبتِ روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در محل اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهر کرج حضور یافته بود، طی گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: در سالهایِ گذشته مطالعات زیادی در خصوصِ تعیین تکلیف (حریم و بستر) رودخانه صورت گرفته و متعاقباً طرح های زیادی نیز آماده شده بود که به عدم نگاهِ ویژه اجرایی نشده بودند.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن حدفاصل پل حامی تا پارک شهید چمران در محدوده شهری و دسترسی هایی که به اماکن شهری دارد، در گذشته به مأمن کارتن خواب ها و معتادینِ متهاجر تبدیل شده بود و عملاً به جهت تصرفات (و عدم آزادسازی حریم و بستر رودخانه) امکان استفادهِ مناسب از این فضا مهیا نبود.

این مسئول ادامه داد: در شورایِ ششم کرج جهت عملیاتی سازی تفاهم نامه پیش قدم شدیم و ردیف اعتباری خوبی را نیز در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه در نظر گرفتیم که این مهم با اهتمامِ دستگاه قضا جهت آزادسازی سواحل دریا و حریم رودخانه ها همزمان شد که فی الواقع سهمِ اعظم پروژهِ پارکرود نیز مربوط به قوه قضائیه است که در خصوص آزادسازی ها اقدام کرد تا طرح استارت زده شود.

اعتصامی از پارکرود به عنوان یکی از سریع ترین پروژه هایِ تاریخ مدیریت شهری و همچنین نخستین پروژه مستقل دوره کنونی شورا و شهرداری کرج یاد کرد که طرحی با این وسعت در بازه زمانی یک ساله یا چند ماه بیشتر به ثمر می نشاند و محصولِ همکاری و همگرایی دستگاه های اجتماعی، حاکمیتی و مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت که اگر همراهی استانداری البرز، دستگاه قضا، شرکت آب منطقه ای استان و اداره کل حفاظت از محیط زیست البرز و انسجامی که حاصل شد، نبود، قطعاً اجرای پروژه پارکرود میسر نمی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =