افتتاح بوستان ترافیک

شهردار کرج عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح بوستان آموزش ترافیک گفت: شورا و شهرداری بر بازگرداندن هویت باغشهری به شهر تمرکز کرده اند و افتتاح و بهره برداری از پارک های محله ای نیز بخشی از این نقشه راه بلند می باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی عصر امروز -شنبه 7 خرداد 1401- در حاشیه مراسم بهره برداری از پارک آموزش ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کرج از هویت باغشهری خود فاصله گرفته، اظهار کرد: بخشی از هویت این کلانشهر با مفهوم باغ شهری معنا پیدا می کند ولی متاسفانه طی چند دهه گذشته بخش زیادی از باغات و فضای سبز قدیمی شهر از دست رفته است.

وی توضیح داد: یکی از اولویت‌های اصلی در این دوره از مدیریت شهری بازگردان هویت باغشهری به کرج از طریق توسعه سرانه فضای سبز است، آمارهایی که تا کنون در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز ارائه شده دقیق نیست به همین منظور به دنبال بهره گیری از ظرفیت مشاور و کارشناسی خبره هستیم تا بتواند آماری دقیق در این خصوص ارائه دهد.

سعیدی تاکید کرد: خوشبختانه از دوره چهارم شورا اقدامات مناسبی برای توسعه فضای سبز در کلانشهر کرج صورت گرفته که جنگلکاری هزار هکتاری یکی از این اقدامات بوده است.

شهردار کرج اضافه کرد: منکر این نیستیم که در دوره های قبلی مدیریت شهری در کاشت گونه های درختان به ویژه در جنگل‌های دست کاشت اشتباهاتی صورت گرفته و در تلاشیم در این دوره بر کاشت درختان بومی و مقاوم در مقابل کم آبی تمرکز کنیم.

وی گفت: علاوه بر این، در این دوره از مدیریت شهری طرح کاشت درختان مثمر هم در عرصه های جنگلی و هم پارک‌های محله ای  شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اولویت اول ما کاشت درختان مثمر در ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت فضای سبز پارک‌های محله ای است و در فضاهایی که متراژ اجاره می‌دهد هم بناست تا ۵۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده انواع درختان مثمر کاشته شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به آمادگی شهرداری کرج برای افتتاح مجتمع قضایی ویژه حل اختلاف مدیریت شهری توضیح داد: در کنار آن، امروز شاهد افتتاح شعبه ویژه حل اختلاف مدیریت شهری کرج در مجموعه حل اختلاف استان بودیم.

سعیدی افزود: اقدامات اولیه برای تشکیل مجتمع قضایی ویژه حل اختلاف مدیریت شهری کرج هم انجام شده و به نظر می رسد ظرف کمتر از یک ماه دیگر این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی گفت: با راه اندازی شعبه حل اختلاف و مجتمع قضایی ویژه مدیریت شهری شاهد اثرات خوبی برای شهروندان در خصوص پیگیری شکایات تخصصی خود در حوزه‌های املاک، ساخت و ساز،پیمانکاری و...  خواهیم بود.شهردار کرج ابراز کرد: شهرداری کرج هم می تواند از طریق این شعب شکایات خود را به صورت تخصصی پیگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =