علی رضا رحیمی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت نظارت و بازنگری اعضای کمیسیون شهرسازی بر طرح تفصیلی ارائه شده از سوی شهرداری، گفت: بررسی شبکه بندی معابر، کاربری ها و خدمات، جهات توسعه و ضوابط طرح تفصیلی از سوی اعضای شورای اسلامی شهر در کمیسیون شهرسازی برای خروج از حالت محافظه کارانه و ایجاد تغییرات مثبت در شهر است.

به گزارش کرج امروز، علیرضا رحیمی دبیر کمیسیون شهرسازی در جلسه بررسی طرح تفصیلی با یادآوری این موضوع که اگر قرار است طرح تفصیلی جدید مانند طرح تفصیلی دهه های گذشته باشد، شاهد افزایش سرانه های تجاری در سطح شهر و کاهش سرانه های فضای سبز، تاسیسات شهری و خدماتی خواهیم بود، گفت: با ادامه طرح تفصیلی دهه های قبل، به خیلی از سرانه های اصلی شهر که وظیفه شهرداری است نرسیدیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن اشاره به اینکه ایجاد فضای جاذبی برای سرمایه گذار جهت مشارکت، نیازمند خدمات جانبی است که باید از سوی شهرداری مهیا شود و این مهم با وضع قوانین و ضوابطی محقق می شود که از سوی این مجموعه باشد.

نماینده مردم کرج در ششمین دوره شورای شهر همچنین به بلندمرتبه سازی در کلانشهر های تهران، مشهد، شیراز و اصفهان و... اشاره کرد و افزود: براساس طرح مصوب شورا که به شهرداری ابلاغ گردیده، شهرداری باید ضوابطی در این حوزه وضع کرده تا مالکین و سرمایه گذاران  برای مشارکت ترغیب کند.

رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود به نقش شبکه معابر به عنوان استخوان بندی شهر و شاکله شهر اشاره و بیان کرد: شبکه معابر باید به صورت جز به جز در کمیسیون شهرسازی ارایه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =