جلسه در خصوص تبادل نظر وهمفکری و هم افزایی جهت سرمایه گذاری

شهردار کرج گفت که با توجه به حمایت های استاندار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر از راه اندازی نیروگاه زباله سوز با اهداف زیست محیطی، امیدواریم که با رویکرد بُرد - بُرد بتوانیم به نقطه مطلوبی با سرمایه گذار بخش خصوصی برسیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز مصطی سعیدی پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱) در جلسه بررسی شرایط راه اندازی کارخانه (نیروگاه) زباله سوز البرز که با حضور مجتبی حاجی قاسمی و سید مرتضی اعتصامی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی کارخانه زباله سوز موضوعی چند وجهی است و به بررسی همه جانبه و علمی از سوی کارشناسان و متخصصان این امر نیاز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار البرز بر راه اندازی این کارخانه، شهرداری کرج تلاش می‌کند صدای واحدی در این خصوص شنیده شود و قطعا با حمایت استاندار و دولت می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

شهردار مرکز البرز با تاکید بر اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی کارخانه زباله سوز کرج پیشقدم شده، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از پسماند استان البرز توسط شهروندان کرجی تولید می‌شود، شهرداری این کلانشهر نقش به سزایی در تسهیل فرایند راه اندازی این کارخانه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه روزانه حدود ۶۵۰ تن زباله در کرج تولید می‌شود، افزود: به طور میانگین هر شهروند کرجی روزانه ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند که انتقال آنها به کارخانه زباله سوز تاثیر زیادی در رونق فعالیت این مجموعه خواهد داشت.

شهردار کرج اضافه کرد: برای راه اندازی این کارخانه نیاز است طرح فنی، حقوقی و مدل مالی این پروژه در اختیار شهرداری کرج هم قرار بگیرد تا بر اساس این اطلاعات جلساتی با اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شود و در نهایت به جمع بندی نهایی برسیم.

به گفته سعیدی، با توجه به بزرگی حجم کار و نیاز به تزریق منابع مالی زیاد، برای راه اندازی کارخانه زباله سوز در سایر استان‌های کشور هم اغلب با شهرداری‌های مراکز استان قرارداد منعقد شده است.

سعیدی ادامه داد: هرچند در شرایط فعلی اولویت اول ما بحث جمع آوری زباله است ولی نباید صرفاً به چند سال پیش رو فکر کنیم و در بحث مدیریت پسماند باید به فکر چند دهه بعد کرج هم باشیم.

وی ابراز کرد: امروز بحث مدیریت پسماند به یکی از جدی ترین دغدغه‌های مدیران شهری در تمام دنیا تبدیل شده و برای اینکه در چند دهه آینده با معضل جدی در این زمینه مواجه نشویم باید از هیمن حالا اقدامات لازم از جمله راه اندازی کارخانه زباله سوز را صورت دهیم.

این مسئول ادامه داد: با مدیریت صحیح پسماند، در کنار حفظ محیط زیست می‌توانیم سایر ظرفیت ها مثل تولید انرژی از زباله را هم فعال کنیم.

شهردار کرج با بیان اینکه همکاری با سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی این کارخانه نتیجه برد- برد هم برای شهروندان و هم برای سرمایه گذار به دنبال دارد.

وی ابراز کرد: باید مدل راه اندازی این کارخانه به صورت شفاف ارائه شود تا بتوانیم بر اساس داشته ها و وضع موجود به بهترین شکل تصمیم بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =