مهاجری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در طرح تفصیلی جدید، بحث تراکم‌ها، کاربری‌ها و نوعیت ساخت و ساز در مناطق مختلف بر اساس نیاز اصلی شهر در نظر گرفته شده است.

حسین مهاجری با در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به آخرین وضعیت تهیه طرح جدید تفصیلی کرج اظهار کرد: برای تدوین این طرح مرحله بندی خاصی صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله یازدهم از تدوین آن هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در این مرحله بحث پهنه بندی شهری، وضعیت شبکه معابر و قوانین مرتبط با شهرسازی در حال بررسی و تدوین است.

وی با اشاره به اینکه تدوین طرح تفصیلی جدید کرج ۱۲ مرحله دارد، افزود: بعد از تکمیل همه مراحل، طرح جهت تایید نهایی به شورا و ادارات مربوطه ارسال می‌شود و بعد از طی کردن پروسه قانونی، ابلاغ خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: طبق نظرکارشناسان و مشاورینی که در حال تهیه این طرح هستند، تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱، مرحله  دوازدهم تدوین این طرح  که بخش اصلی و اجرایی این طرح آن است تکمیل خواهد شد.

مهاجری ابراز کرد: بعد از اتمام این مرحله، اقدامات لازم برای تایید نهایی طرح تفصیلی صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نقش تدوین طرح تفصیلی جدید در کالبد شهر توضیح داد: مغایرت‌های طرح تفصیلی قبلی کرج احصاء شده و رفع آنها در طرح جدید در دستور کار قرار گرفته است.

در طرح تفصیلی جدید بر چه مواردی تمرکز شده است؟

وی ابراز کرد: در طرح تفصیلی جدید، بحث تراکم‌ها، کاربری‌ها و نوعیت ساخت و ساز در مناطق مختلف بر اساس نیاز اصلی شهر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت معابر و راه های ارتباطی شهر یکی دیگر از مواردی است که در طرح تفصیلی جدید با جزییات به آن پرداخته شده است.

مهاجری افزود: با توجه به مهاجرپذیری کرج و افزایش روز به روز جمعیت این کلانشهر نیاز بود در طرح تفصیلی جدید، به بحث معابر و راه‌های ارتباطی به صورت به روز ویژه پرداخته شود.

به گفته این مسئول، یکی دیگر از موضوعاتی که در طرح تفصیلی جدید مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد موضوع دو نقشه ای بودن مجوزهای ساخت و ساز است.

وی در توضیح این بحث گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد مغایرت اغلب ساختمان‌های کرج با نقشه اولیه‌ای که مجوز ساخت بر مبنای آن صادر شده هستیم، به این ترتیب که مالک بر اساس نقشه اولیه مجوزی می‌گیرد ولی ساختمان احداث شده تفاوت زیادی از لحاظ تراکم، تعداد طبقات و... با نقشه اولیه دارد که این امر مشکل ساز شده است.

یک نقشه ای شدن به معنای کاهش حاشیه سود سازندگان نیست

وی ابراز کرد: به جرأت می‌توان گفت؛ اگر این مساله در همه ساختمان‌های کرج اتفاق نیفتد، در قریب به اتفاق آنها صورت می‌گیرد و به موضوعی عادی در میان سازندگان تبدیل شده است.

این مسئول توضیح داد: یکی از مواردی که در طرح تفصیلی جدید به آن پرداخته شده ارائه راه حلی برای رفع این مشکل که به دغدغه ای برای مدیریت شهری تبدیل شده، است.

وی افزود: با این کار بحث کمیسیون ماده ۱۰۰ کم رنگ خواهد شد و نظارت دقیق و قانونمند تری بر روند ساخت و سازهای شهر صورت می‌گیرد.

مهاجری ادامه داد: البته یک نقشه ای شدن به معنای کاهش حاشیه سود سازندگان و کاهش طبقات در ساخت وسازها نیست بلکه به دنبال آن هستیم که با این کار هم شاهد نوسازی در سطح شهر باشیم و هم شاکله و تراکم شهری به طور غیر معمول رشد نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =