ذبیحی

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: بدون تعجیل در راه اندازی کارخانه زباله سوز، باید به دنبال جانمایی حلقه دره های جدید برای دفن سنتی پسماندها باشیم.

به گزارش کرج امروز، علی ذبیحی طی سخنانی در جلسه بررسی راه اندازی کارخانه زباله سوز که صبحِ امروز (دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱) با حضور مجتبی حاجی قاسمی و سید مرتضی اعتصامی از اعضای شورای اسلامی شهر، مصطفی سعیدی شهردار، رامین بیرجانی رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد، گفت: راه اندازی نیروگاه های زباله سوز در کشورهای پیشرفته دنیا قدمتی چندین دهه ای دارد لکن متاسفانه ما هنوز در تمرین آزمون و خطا قرار داریم.

وی افزود: نیروگاه زباله سوز با تبدیل پسماندها به نیروی برق و بخشی نیز به بخارِ آب، عملاً تهدیدهای بهداشتی و زیست محیطی دفنِ سنتی زباله ها در طبیعت که سالهاست در حلقه دره صورت می پذیرد را از بین می برد و چنانچه در عملی نمودن این ایده تعجیل ننماییم، باید در آینده به دنبال جانمایی حلقه دره های جدید باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه البته فعال سازی این پروژه باید توجیه فنی و پیوست های مطالعاتی را داشته باشد و سرمایه گذار باید توانِ اجرایی خود و پروژه های مشابه اجرایی شده را به رویت برساند، عنوان کرد: این طرح در صورتی موفق و عملیاتی خواهد بود که شتاب زده و مطالعه نشده در خصوصِ آن اقدام نشود، در غیر این صورت به سرنوشت برخی قراردادهای شهرداری دچار می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: راه اندازی کارخانه زباله سوز فرایندی اثبات شده است که آزمون و خطایِ خود را در سایر شهرها داشته و کارآیی آن نیز در مدیریت پسماند و صیانت از محیط زیست محل بحث نیست لکن اینکه با چه مجموعه ای وارد تعامل شویم و در میانهِ راه به مشکل برخوررد نکنیم، دغدغه اینجانب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =