جواد چپردار

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری از محل اقامت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) که پیش از انقلاب به مدت ۸ ماه در این خانه سکونت داشت، به عنوان مجموعه ای فاخر نگهداری کند.

به گزارش کرج امروز، جواد چپردار طی سخنانی در پنجاه و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر به ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام راحل اشاره و ضمن تسلیت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: نگهداری این خانه از همه لحاظ برای این شهر بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل شهرداری به‌ منظور حفظ این اثر ارزشمند اقدام به تملک خانه مزبور در منطقه ۱۰ شهرداری ‌کند تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه این خانه سندی از انقلاب است، افزود: از شهردار کرج درخواست داریم تا از این خانه که در آن دوران مورد استفاده امام‌ و خانواده اش بود تملک و نگهداری کند.

گفتنی است به نقل از حسین عسگری نویسنده و البرز پژوه، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سه ماه تابستان ۱۳۳۹ را به خاطر آب و هوای مناسب کرج، در خانه یکی از معتمدین و علاقه مندانش به نام حاج محمدعلی ملک خانی (درگذشت ۱۳۷۹) گذراند. طبق اسناد تاریخی، آیت الله شیخ محمد فاضلی اشتهاردی (درگذشت ۱۳۹۱) از شاگردان البرزی امام خمینی، مقدمات سکونت استادش در محله حصار کرج را فراهم نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =