علیرضا رحیمی

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: تذکراتی به شهرداری داده شده تا در سال جاری در بحث جذب درآمد بر کاهش درآمدهای حاصل از صدور پروانه و جرایم ماده ۱۰۰ تمرکز کند و کسری بودجه از ردیفهای دیگر جبران شود.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با کرج امروز با اشاره به اینکه عوارض نوسازی نوعی مشارکت مردمی است که طبق قانون تعریف شده، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۹ هزار فیش نوسازی در کرج صادر و توزیع می‌شود که طبق برآوردهای صورت گرفته، سالانه کمتر از ۳۰ درصد از آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض نوسازی جزئی از تکالیف شهروندان است، گفت: از شهروندان انتظار می رود با پرداخت این فیش‌ها در تامین بخشی از هزینه‌های شهر مشارکت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض باعث می‌شود، شهرداری بتواند برای توسعه و آبادانی شهر گام‌های جدی تری بردارد.

به گفته رحیمی، شهرداری همه ساله سیاست‌های تشویقی ویژه ای برای ترغیب شهروندان جهت پرداخت عوارض اعمال می‌کند و امیدواریم امسال با مشارکت شهروندان، بیشترین جذب را در این حوزه داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در حین بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰، وصول عوارض شغلی بانک‌ها هم مطرح شد، گفت: هر چند طبق قانون بانک‌ها مشمول این عوارض می شوند ولی متاسفانه همکاری مناسبی در پرداخت آن ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که بانکها در پرداخت عوارض شغلی خود همکاری نکنند، شهرداری باید در جهت مطالبات خود، اقدام قانونی لازم را اعمال کند.

رحیمی اضافه کرد: در بررسی تفریغ بودجه سال گذشته، ۵۹ درصد درامد بودجه شهرداری به حوزه پروانه ساختمانی، عوارض آن و کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط بوده  که نسبت به سال ۹۹  تنها یک درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس پارلمان محلی کرج ابراز کرد: تذکراتی به شهرداری داده شده تا در سال جاری در بحث جذب درآمد بر کاهش درآمدهای حاصل از صدور پروانه و جرایم ماده ۱۰۰ که همان چاه نفت شهرداریست، تمرکز کند وکسری بودجه از ردیف‌های دیگر جبران شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =