اعتصامی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کلامل رعایت و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

 سید مرتضی اعتصامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه شهرداری اهتمام ویژه ای برای تکمیل پارکرود به عنوان اولین پروژه مستقل این دوره از مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: با همکاری بین بخشی این پروژه ظرف کمتر از یک سال و نیم از زمان کلنگ زنی به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای تکمیل پارکرود سعی شده چارچوب‌های محیط زیستی به طور کامل رعایت شود و فضای سبز اطراف این پروژه به ویژه درختان کهنسال به خوبی حفظ و آسیبی به آنها وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه برای تکمیل این پروژه استعلامات لازم از شرکت آب منطقه ای و محیط زیست البرز صورت گرفته، گفت: سعی شده در این دوره از مدیریت شهری " پیوست زیست محیطی" در اجرای پروژه‌ها فراموش نشود.

این مسئول تاکید کرد: ساحل سازی و پیاده راه سازی این پروژه با استفاده از مصالح طبیعی انجام می‌شود تا بافت حاشیه رودخانه تغییری نکند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: در فاز دوم این پروژه سکوسازی و ایجاد سکونتگاه‌های موقت پیش بینی شده که بارگذاری آنها با نظر دستگاه‌های متولی  صورت می‌گیرد تا  این سازه‌ها به حریم رودخانه آسیبی وارد نکنند.

وی اضافه کرد: بدون شک اقتضائات و سخت گیری دستگاه‌هایی مثل محیط زیست و آب منطقه ای در اجرای پروژه هایی مثل پارکرود که در حاشیه رودخانه قرار دارند به نفع مدیریت شهری است و از تکرار تجربه‌های ناموفق در بحث ساحل سازی رودخانه که طی سال‌های گذشته در برخی شهرها شاهد آن بودیم، جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =