قاسم پور

سخنگو و رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: نشست پی و ایجاد ترکِ های عمیق در پنج ساختمانِ مجاورِ یکدیگر با ۴۰ واحد مسکونی در حسن آباد تذکر جدی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضوابط شهرسازی به شمار می رود.

علی قاسم پور در گفتگو با کرج امروز اظهار داشت: حوادثِ مکرر در ساختمان های ناایمن که گاهاً همچون ریزش برج هایِ متروپل یا آتش سوزی مجتمع پلاسکو با خسارت های جانی و مالی همراه است و در روزهایِ گذشته نیز احتمال وقوع حادثه ای ناگوار در محله حسن آباد وجود داشت، نیازمندِ اتخاذ تدابیری پیشگیرانه با مشارکت سایر نهادهای ذیربط می باشد.

وی افزود: اکنون دو دغدغه جدی وجود دارد؛ نخست شناسایی ساختمان های ناایمن و عمدتاً قولنامه ای که در سالهای گذشته احداث شده و با گذشتِ زمان استحکام خود را از دست داده و دچار نشستِ پی، ترک و فرو نشست شده اند و در نتیجهِ تهدید جانی و مالی در انتظارِ ساکنین و خانه های مجاور می باشد، تعداد و موقعیت چنین املاکی باید به فوریت مشخص و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه در دستور کار قرار بگیرد.

این مسئول ادامه داد: بحثِ دیگر بررسی وضعیتِ ایمنی و تطبیقِ برج ها و مجتمع های تازه احداث یا در حال ساخت با ضوابط شهرسازی و استانداردهای ایمنی می باشد، چرا که در بحثِ ریزش برج های متروپل در آبادان نیز ضعفِ نظارتی و اهمال و قصورهای قبلی منجر به خلقِ آن تراژدی مرگ آور شد لذا همانطور که برخی ساختمان های فاقد استحکام میراثِ گذشتگان برای ما شده، ما نیز به این چرخه دامن نزنیم!

ارتقای توانِ عملیاتی و بروز کردن تجهیزات آتش نشانی

به گفته عضو هیئت رئیسه پارلمان محلی کرج، مسئله دیگری به نیاز تذکر و پیگیری ویژه دارد، ارتقای توانِ عملیاتی و بروز کردن تجهیزات آتش نشانی و هم افزایی نهادها در امرِ «مدیریت بحران» است، چرا که در صورت وقوع بلایایی همچون زلزله صدها فقره ریزشِ ساختمان در محلات مختلف را به صورت همزمان شاهد خواهیم بود لذا امکانات و ماشین آلات اطفای حریق، آواربرداری، امداد و نجات، اسکان اضطراری حادثه دیدگان و... باید متناسب با شرایطِ بحرانی ترمیم و تقویت شود.

قاسم پور، «شناسایی ساختمان های ناایمن»، «مقابله جدی با هرگونه ساخت و ساز خارج از ضوابط شهرسازی»، «نظارت واقعی و کارآمد بر احداث ساختمانها به ویژه برج ها و مجتمع ها» و «استفاده از ظرفیت های قانونی به ویژه نهادهای انتظامی و قضایی در جهت ایمن سازی یا حتی تخلیه و بازسازی ساختمان های سست و فاقد استحکام» را انتظاراتِ جدی خود از شهرداری این کلانشهر برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =