پروژه گردی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: باوجوداینکه در حال حاضر دو مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در کرج فعال است باز هم تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر رو به افزایش است.

به گزارش کرج امروز، محمدرضا خسروی در دومین برنامه «پروژه گردی» که صبح امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱) با حضور اصحاب رسانه در قالب بازدید از اجرای طرح جهادی «پاکداشت طبیعت» در شهرک ابریشم و روند فعالیت های مرکز دفن و پردازش زباله حلقه دره و بخش های مختلف آن اعم از کارخانه کمپوست، استخر شیرابه ها و مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب صورت گرفت، اظهار کرد: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب و آسیب‌هایی که به شهروندان به‌ویژه کودکان وارد می‌شود، به یک معضل اجتماعی تبدیل‌شده که در این راستا شهرداری کرج اقدام به راه‌اندازی دو مرکز جمع‌آوری، زنده گیری و کمپ نگهداری از سگ‌های بلاصاحب کرده است.

وی بابیان اینکه این مراکز در حلقه دره و باغستان قرار دارند، افزود: این مراکز جمعا بیش از یک هزار سگ ولگرد را پذیرش و بعد از اقدامات انگل زدایی و پلاک کوبی رها سازی می کنند.

خسروی اظهار کرد: روزانه ۵۰ الی ۶۰ قلاده سگ بلا صاحب از سطح مناطق دهگانه شهر جمع‌آوری و در کلینیک این سازمان واکسیناسیون و عقیم‌سازی می‌شوند.

رئیس سازمان مدریت پسماند شهرداری کرج بابیان اینکه سگ‌های جمع‌آوری‌شده بعد از مراحل عقیم‌سازی و واکسیناسیون به پناهگاه واقع در مرکز دفن حلقه دره و باغستان منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: این سگ ها به‌صورت زنده گیری و بدون هیچ آسیبی به این مراکز منتقل و بعد از مراحل ذکرشده رهاسازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری هشت میلیارد تومان اعتبار برای جمع سگ‌های ولگرد در نظر گرفته‌شده است که دو میلیارد تومان آن صرف تأمین غذای این سگ‌ها می‌شود.

راه اندازی نیروگاه زباله سوز به مرحله تازه ای رسیده است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جلسات راه اندازی نیروگاه زباله سوز با مشارکتِ 3 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، گفت: چنانچه خروجی این جلسات به انعقاد قرارداد منجر شود، در افقِ چند ساله زباله ها به جای دفن به صورت سنتی، طی فرایندی به جریان برق و بخار آب تبدیل می شوند و بسیاری از مشکلاتِ زیست محیطی موجود نیز مرتفع می شود.

راه اندازی کارخانه زباله سوز به مرحله تازه ای رسیده است / کاهش حجم شیرابه ها

شهرداریهای استان مطالباتِ سازمان را به موقع بپردازند

خسروی در ادامه از شهرداریهای استان که از بابتِ ارائه خدمات دفن زباله در مرکز حلقه دره به این سازمان بدهی دارند، تقاضا کرد در راستای تامین هزینه ها و امکان پرداخت مالی به پیمانکار مربوطه، سریعاً نسبت به پرداخت مطالبات اقدام نمایند و همکاری لازم را داشته باشند.

کاهش میزان شیرابه زباله ها با استفاده از شیوه های جدید

این مسئول همچنین با بیان اینکه طی سالیانِ اخیر همواره میزان تولید و انباشت شیرابه زباله ها در حلقه دره رو به افزایش بوده است، گفت: برای نخستین بار و استفاده از شیوه های علمی و نوین، میزان شیرابه ها در حال کاهش می باشد و همانطور که اصحاب محترم رسانه امروز از استخرهای نگهداری بازدید داشتند، ظرفیت برخی از آنها خالی شده است.

پیگیر توسعه ظرفیت کارخانه کمپوست هستیم

وی همچنین با بیان اینکه کارخانه کمپوست شهرداری کرج به دلایلی با تمام ظرفیت فعالیت نمی کند و پیمانکار توفیق چندانی در عمل به تعهدات خود نداشته است، عنوان کرد: پیگیر راه اندازی خطوط جدید و فعالیتِ کارخانه با تمام ظرفیت هستیم و اقدامات و پیگیری های لازم در دست اقدام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =