زباله

رییس سازمان مدیریت پسماندشهرداری کرج از شهروندان خواست تا با تفکیک زباله‌های خشک و تبدیل زباله‌تَر به خشکاله و استفاده از اپلیکیشن بهروب، به کاهش تولید پسماند و شیرابه حاصل از آن کمک کنند.

محمدرضا خسروی در گفتوگو با پایگاه خبری کرج امروز با بیان اینکه طرح جمع آوری یک روز در میان زباله ابتدا در ۱۰ محله از مناطق کرج اجرا خواهد شد، افزود : طرح جمع آوری زوج و فرد زباله به صورت پایلوت از محله چهارصد دستگاه آغاز شد و از دیروز (۲۵ خرداد) در مهرشهر کرج آغاز شده است.

خسروی اضافه کرد: در محله چهارصد دستگاه طرح جمع آوری یک روز درمیان زباله در روزهای زوج اجرا می شود و برای بالابردن کیفیت و کمک به اثر بخشی طرح، روزهای جمعه نیز جمع آوری زباله‌ها انجام می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح در برخی کلانشهرها هم اجرا شده و بازخورد خوبی داشته است گفت : آموزشگران سازمان پسماند با مراجعه به درب منازل، آموزش های ترویجی و توضیحات لازم را به همشهریان شریف ارائه می‌کنند و امیدواریم با همکاری خوب مردم و اجرای موفق طرح، شاهد تحول زیست محیطی در موضوع پسماند و پاکداشت شهر باشیم.

وی از شهروندان خواست تا با تفکیک زباله‌های خشک و تبدیل زباله‌تَر به خشکاله و استفاده از اپلیکیشن بهروب، به کاهش تولید پسماند و شیرابه حاصل از آن کمک کنند.

این مسئول توضیح داد: با این کار ضمن زدودن آلودگی‌های بصری و کاهش آلودگی زیست محیطی و کاهش جمعیت جانوران موذی مثل موش و حشرات ناقل بیماری که سطل زباله را مأمن خود قرارداده اند، از هزینه‌های نگهداشت شهر اعم از هزینه ماشین آلات و جمع آوری کاسته خواهد شد و مدیریت شهری می تواند از محل این صرفه جویی خدمات بهتری را ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =