جواد چپردار

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: ۱۳ عضو شورای شهر کرج ید واحده در تصمیم گیری‌ها و رفع مشکلات شهروندان دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ جواد چپردار در نطق پیش از دستور پنجاه و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، اظهار داشت: در جلسه گذشته با توجه به رعایت مقررات قانونی پس از شنیدن پاسخ‌های شهردار و گزارش مبسوطی که ارائه کردند، اعضای شورای شهر با نهایت تکریم، ادب و احترام جلسه رای گیری استیضاح را انجام و با تصمیم اکثریت اعضای شورا، مدیریت شهری تغییر یافت و برابر مقررات پس از رای گیری سرپرست و سکاندار مدیریت شهری که یکی از چهره های کارآمد و با تجربه در مدیریت شهری است را معرفی کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: اعضای شورای شهر در طول ۱۰ماهه گذشته ثابت کردند در موضوعات مختلف در لوایح و تصمیم گیری‌ها بطور جدی بحث و تبادل نظر دارند، در کمیسیون ها در موضوعات مختلف با وجود اختلاف سلایق و نظر به مباحثه می‌کنند، ولیکن در صحن به اتفاق یا اکثریت آرا تصمیمی در موضوع، لایحه وطرح گرفته می‌شود که همگی به آن مصوبه پایبند هستند. سبقه ارزشمند اعضا شورا نشان داده شده است همه ۱۳ عضو شورا ید واحده هستند و در تصمیمات جمعی محکم می‌ایستند و هیچ اختلافی بین اعضاء در مصوبات نهایی بروز نمی‌نماید. در رای به مصادیق مدیریت شهری نیز با تمام دقت و تفاوت سلیقه های ممکن به رای اکثریت احترام گذاشته و همچون ید واحده در معییت و حمایت گزینه منتخب شورای اسلامی ایستاده اند.

چپردار بیان کرد: سرپرست شهرداری نیز پس معارفه شروع به بازدید از پروژه‌های شهری با حضور برخی از اعضا کرده اند. همه اعضاء ناظر شورای شهر در مناطق و سازمانها در معیت شهردار در این مسئولیت خطیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: معمولا در مواقعی که در کلانشهر کرج و شورا تصمیمات جدی گرفته می شود، مثل انتخاب یا برکناری شهردار گاهی طبیعی است در یک محدوده زمانی خاص برخی دوستان از هر طرفی گاهی گلایه، انتقاد، اعتراض و یا تایید و مشایعت با تصمیم شورا نمایند که این اندازه از نظرات قابل فهم است. ولی گاهی برخی با بد اخلاقی و خارج از عرف یا مقررات حاشیه سازی می کنند که اگر این تعارضات به شان اعضای محترم شورا و کیان شورای اسلامی خدشه ای وارد نماید آن را پیگیری جدی و حقوقی می نماییم. البته نقادی و مشورت دردحدود متعارف و موثر را همواره پذیرا خواهیم بود و بی تردید آثار آن در عملکردهایمان هویدا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: ولی تجربه نشان داده شده طرح برخی حواشی غیر طبیعی و غیرمرتبط و پرداختن به آن ممکن است در تمرکز اعضا شورا و مدیریت شهری در تکالیف نظارتی، اجرایی و مطالبات مردم خلل ایجاد نماید و من به عنوان عضو کوچک و رییس شورای اسلامی شهر اعلام میکنم هر کجا حواشی، تهدید یا تعارضات به شاکله شورا و شان اعضای محترم آسیب برساند برخورد و با جدیت از آن ممانعت می شود.

چپردار عنوان کرد: آنچه که نیاز شهر است تمرکز، آرامش در شهر، کار، کار، کار و پیگیری مطالبات مردم است و اگر کسی خارج از عرف بر تصمیمات قانونی شورا و مدیریت شهری خدشه وارد کند ورود کرده و جلوی آن می‌ایستیم.

هرچند مکاتبه استعفای مدیر یک دفتر، آن هم بعد از استیضاح شهردار مهم و مرسوم نیست ولیکن از آنجا که در خطای فاحش به تصمیمات قانونی شورای اسلامی این شهر در روند استیضاح قانونی و حاکمیت ارزش های انقلاب در پارلمان شهری به زعم خود خدشه وارد کرده، از سرپرست و منتخب شهرداری در برخورد با اینگونه گفتمان، مکاتبات و حواشی آن هم مرتزق از بیت المال و بودجه شهرداری اقدام نموده و اجازه تکرار این نوع رفتار مغایر با قانون و اخلاق را ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =